راهپیمایی حقوق زنان در واشنگتن با پیوستن عده‌ای از مخالفان دولت آمریکا به تظاهرات ضد ترامپ تبدیل شد.

راهپیمایی حقوق زنان در واشنگتن به تظاهرات ضد ترامپ تبدیل شد+ تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران نفر از مردم آمریکا دیروز شنبه در دفاع از حقوق زنان در خیابان‌های واشنگتن راهپیمایی کردند که با پیوستن جمعی از مخالفان سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این راهپیمایی به یک تظاهرات ضد ترامپ تبدیل شد.

برف، یخبندان و معابر یخ زده مانع فعالان حقوق زنان برای حضور در خیابان پلازا [خیابان اتصال دهنده کاخ سفید به ساختمان کنگره] نشد. سازمان دهندگان این راهپیمایی اعلام کردند هدف «راهپیمایی زنان» این است که با تحت کنترل درآوردن قدرت سیاسی زنان و انجمن‌های آنها، شرایط را برای تحول اجتماعی فراهم کنند.

راهپیمایی حقوق زنان در واشنگتن به تظاهرات ضد ترامپ تبدیل شد

آن‌ها راهپیمایی خیابانی خود را با لحظه‌ای سکوت برای بزرگداشت قربانیان نقض حقوق زنان آغاز کردند و پس از یک سخنرانی کوتاه در مراسم افتتاحیه و خواندن سرود اعتراضی زنان، به سمت کاخ سفید و خیابان‌های منتهی به آن آغاز کردند. آن‌ها با حمل دست نوشته‌ها و پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود "حقوق زنان حقوق بشر است"، "آینده را برای زنان و دختران باز کنید"، "برابر به معنای برابر است" مسیر بین ساختمان کنگره و کاخ سفید را پیمودند.

راهپیمایی حقوق زنان در واشنگتن به تظاهرات ضد ترامپ تبدیل شد

شری دیکرسون، یکی از فعالان حقوق زنان از شهر اوکلاهما گفت: ما امروز با شواهد نفرت روبرو نیستیم، می‌خواهیم با عشق معامله کنیم. زنان روح یک ملت هستند. آن‌ها با عشق خود باید بر نفرت غلبه کنند. هنگامی که زنان به هم نزدیک شدند، تغییرات در سراسر کشور و جهان ما آغاز می‌شود.

راهپیمایی حقوق زنان در واشنگتن به تظاهرات ضد ترامپ تبدیل شد

این راهپیمایی به صورت کاملا مسالمت آمیز در حال برگزاری بود که مواجهه کلامی افسران پلیس با برخی از معترضان، درگیری مختصری را ایجاد کرد. با این حال، با پیوستن مخالفان ترامپ به تظاهرات حمایت از زنان، راهپیمایی شکل دیگری به خود گرفت. آن‌ها با حمل پوسترهایی خواستار استیضاح ترامپ و خروج معاونش مایک پنس از کاخ سفید شدند.

یکی از مخالفان ترامپ به اسپوتنیک گفت: من مخالف [سیاست های] ترامپ هستم. او کشور را به عقب برده است. علت حضور من در اینجا برای این است که از آینده خود می‌ترسم.

یکی دیگر از مخالفان ترامپ گفت: مهم نیست که این یک تظاهرات برای زنان باشد. در صورتی که خواهان تغییر اوضاع باشم در چنین تجمعاتی نیز شرکت می‌کنم. ترامپ در هر زمینه‌ای از جمله برای زنان، برای مردان، جوانان، آب و هوا، دموکراسی و برای همه چیز بد است.

سازمان دهندگان این تظاهرات در انتها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند عزم خود را برای حمایت و حفظ حقوق زنان و مقابله با ترامپ جزم می‌کنند. آن‌ها همچنین بر رای ندادن به ترامپ برای خروج او از کاخ سفید تایید کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.