دبیرهیات نظارت انتخابات خراسان رضوی گفت: ۳۸۷نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در استان که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تایید نشده بود از طریق مراجعه به دفتر مشهد اعتراض خود را ثبت و برای شورای نگهبان ارسال کردند.

اعتراض۳۸۷داوطلب رد صلاحیت شده خراسان رضوی/صلاحیت افراد به طور مستمر در حال بررسی است

محمود رزاقی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتراض و شکایت به عدم تایید صلاحیت ها در این مرحله از انتخابات، اعتراض به بررسی شورای نگهبان است و این نهاد باید اعتراض ها را دریافت کند افراد از دو طریق می توانستند این اعتراض خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه دفتر اصلی دریافت شکایات افراد در  ورزشگاه تختی  تهران بوده است، تصریح کرد: تعدادی از داوطلبان رد صلاحیت شده استان ، شکایت و اعتراض خود  را به صورت مستقیم در تهران ثبت کرده اند که آماری از آنها در اختیار استان نیست.

دبیرهیات نظارت انتخابات خراسان رضوی افزود: تعدادی از نمایندگان فعلی استان نیز که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تایید نشده بود نیزشکایت و اعتراض خود را از طریق مراجعه حضوری در تهران ثبت کرده اند  از این رو آماری از اینکه چه تعداد از آنها به نظر شورای نگهبان اعتراض کرده اند مشخص نمی باشد. 

رزاقی ادامه داد: اما به جهت سهولت در دریافت اعتراض و شکایت  افراد، در استان خراسان رضوی نیز به نمایندگی از شورای نگهبان شکایت ها دریافت و برای این نهاد به تهران ارسال شد که ۳۸۷نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در خراسان رضوی  که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تایید نشده بود از طریق این دفتر اعتراض خود را ثبت و برای شورای نگهبان ارسال کردند.

وی با بیان اینکه اسامی داوطلبان نهایی برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم ۲۳بهمن ماه اعلام خواهد شد،افزود: نتیجه رسیدگی  به این اعتراض ها نیز ۱۱بهمن ماه اعلام خواهد شد و برای این دسته از افراد قطعی خواهد بود. اما افرادی که در طول فرآیند بررسی صلاحیت ها در هیات اجرایی و هیات نظارت شورای نگهبان تایید صلاحیت شده باشند ممکن است به دلیل برخی تخلفات و تحریک هایی که انجام می دهند در تاریخ ۱۱ بهمن ماه که شورای نگهبان فهرست کامل افراد تایید صلاحیت شده را اعلام می کند رد صلاحیت شده باشند که در این مقطع زمانی تنها این افراد به مدت ۳ روز از تاریخ ۱۱ بهمن برای شکایت و اعتراض فرصت خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.