گیلان- مدیرکل بهزیستی گیلان، کتاب را نسخه شفابخش آینده این کشور دانست و گفت: با رساندن کتاب به دست افراد ناتوان و کم توان جسمی و آسیب دیدگان اجتماعی می توانیم منجر به توانمندی بیش از پیش آنان شویم.

کتاب منجر به توانمندی جامعه هدف بهزیستی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان ، حسین نحوی نژاد با تاکید بر لزوم شناسایی نیازمندی های جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: همواره فرهنگ سازی باید به عنوان اولویت برنامه های ما قرار گیرد.

وی پیشگیری و درمان را دو مقوله مهم در برخورد با جامعه هدف بهزیستی دانست و افزود: برای پیشگیری از آسیب های جسمی و اجتماعی نیاز به آگاه سازی جامعه به ویژه گروه های در معرض خطر داریم، اما گروه های آسیب دیده اعم از دارای معلولیت(بینایی، حرکتی و...) و آسیب دیده اجتماعی(طلاق، اعتیاد و...) فوریت دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه کتاب و مطالعه می تواند بخش مهمی از آگاه سازی جامعه را بر عهده بگیرد، گفت: علاوه بر معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی، سالمندان و افراد کم توان نیز نیازمند فضا و برنامه هایی هستند تا بتوانند گفتمان داشته باشند.

نحوی نژاد، حوزه کودک و نوجوان را از حوزه های تخصصی بهزیستی دانست و تصریح کرد: سازمان بهزیستی با ۱۱۵۰ موسسه خیریه و تشکل و NGO دارای مجوز رسمی در حال ارائه خدمت به بیش از یک میلیون ایرانی است که ۶۵ هزار خانواده به صورت مستقیم و مابقی به صورت غیرمستقیم این خدمات را دریافت می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح «پیک دانش» ویژه جامعه هدف بهزیستی گیلان، عنوان کرد: کتاب و کتابخوانی خاستگاه انسان های فرهیخته و فرهنگی است و لذا با رساندن کتاب به دست افراد ناتوان و کم توان جسمی و آسیب دیدگان اجتماعی می توانیم منجر به توانمندی بیش از پیش آنان شویم.

مدیرکل بهزیستی گیلان، کتاب را نسخه شفابخش آینده این کشور دانست و خاطرنشان کرد: همه جای شهر باید برای افراد کم توان قابل دسترس باشد، اما طرح «پیک دانش» مورد حمایت کامل بهزیستی قرار دارد و از آن حمایت می کنیم.

نحوی نژاد با بیان اینکه نسل جوان نیازمند کتاب به معنای اصیل آن است، یادآور شد: نسل تحصیلکرده  گذشته با مطالعه کتب جانبی عجین بود، اما امروز تحصیلکرده ها با کتاب بیگانه هستند و لذا باید این پیوند را ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.