خراسان شمالی- مشاور رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای گفت: در حاشیه برگزاری سومین دوره مسابقات جهانی کشتی پهلوانی و زورخانه ای در خراسان شمالی، تورنمنت چند جانبه بین المللی با عنوان جام صلح و دوستی اولین دوره اش را در بجنورد برگزار می کند.

برگزاری تورنمنت بین المللی جام صلح و دوستی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیررضا آیروم صبح امروز در کنفرانس خبری سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در بجنورد اظهار داشت: تیم اترک خراسان شمالی به نمایندگی از این استان در این تورنمنت شرکت می کند.

وی با بیان اینکه در دور نخست برگزاری جهانی این دور از مسابقات ۱۱ کشور و در دور دوم ۱۷ کشور حضور داشتند، گفت: این درحالیست که این دور از مسابقات که در ایران به میزبانی بجنورد برگزار می شود از لحاظ کمی و کیفی در سطح بالاتری است و اگر سانحه هواپیمایی اتفاق نمی افتاد ۴۱ کشور در این دور از مسابقات حضور می یافتند.

وی مطرح کرد: ورزش زروخانه و کشتی پهلوانی صرفا ورزش نیست بلکه موجب انتقال فرهنگ نیز می شود.

آیروم در ادامه از حضور هفت پهلوان صاحب بازوبند در این مسابقات به عنوان مهمان خبر داد و گفت: در این دور از مسابقات افرادی همچون غلامرضا تختی و توپ چی به عنوان مهمان ویژه حضور خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی اولین فدراسیون جهانی در ایران است، افزود: فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با ۸۶ عضور در سال ۱۳۸۴ با تاکیدات مقام معظم رهبری تشکیل شد و اولین فدراسیون جهانی است که مقر آن در ایران می باشد و تا کنون رشد خوبی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.