معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با انتصاب "غلام عباس ارباب خالص" به عنوان سفیر جدید ایران در ترکمنستان، روابط اقتصادی این استان با آن کشور وارد مرحله تازه‌ای شده است.

 فصل تازه روابط اقتصادی خراسان رضوی با  ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  با اشاره به دیدار خود با سفیر جدید ایران در ترکمنستان در استانداری خراسان رضوی افزود: حضور این سفیر در آن کشور زمینه توسعه روابط خراسان رضوی با ترکمنستان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در مرز سرخس برای عبور کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از سوی ترکمنستان ایجاد شده بود، با پیگیری سفیر جدید ایران در آن کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل خواهد شد.

رسولیان گفت: طبق توافقات انجام گرفته با سفیر جدید ایران در ترکمنستان، مقرر شد زمینه انجام سفرها و ارتباطات متقابل بین استاندار مرو و استاندار خراسان رضوی فراهم شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی  با اشاره به نمایشگاه کالایی که امسال از سوی مسوولان و بازرگانان استان آخال ترکمنستان در مشهد برپا شد، افزود: طی توافق انجام گرفته با سفیر جدید ایران در ترکمنستان، موضوع سفر استاندار آخال به مشهد نیز پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: سفیر جدید ایران در ترکمنستان موافقت کرد که مکانی در سفارتخانه ایران در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان برای حضور تجار و بازرگانان خراسان رضوی به منظور معرفی کالاهای خود در نظر گرفته شود و در مقابل ترکمن‌ها نیز بتوانند از این مکان برای معرفی کالاها و توانمندی‌های خود بهره گیرند.

"غلام عباس ارباب خالص" آذر ماه امسال به عنوان سفیر جدید ایران در ترکمنستان منصوب شد، وی پیش از این مسوولیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد را برعهده داشت.

کشور ترکمنستان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت در آسیای مرکزی قرار داشته و با کشورهای ایران، ازبکستان، افغانستان و قزاقستان مرز زمینی دارد و از راه دریا نیز با روسیه، آذربایجان، ایران و قزاقستان همسایه است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.