همدان _ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:در سطح استان، تعداد ۸ مجتمع گلخانه ای داریم.

همدان ۸ مجتمع گلخانه ای دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،حجت ا... شهبازی مدیر امور باعبانی سازمان جهاد کشاورزی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به موضوع جلسه در بحث توسعه گلخانه ها که از مهمترین برنامه های راهبردی وزارت کشاورزی است، بیان کرد: طی پانزده سال گذشته و تا پایان سال ۹۷ تعداد  ۱۰۷ هکتار گلخانه در سطح استان داشته ایم که همدان، کبودرآهنگ و رزن در این عرصه پیشرو هستند.
شهبازی با بیان اینکه در سطح استان، تعداد ۸ مجتمع گلخانه ای داریم و تعداد ۱۵ مجتمع گلخانه ای نیز در آینده به این چرخه اضافه خواهند شد، ادامه داد:متوسط سالانه کمتر از ۶ هکتار بوده است که در برنامه راهبردی ۳ سال پیش رو ۲۱۰ هکتار گلخانه اضافه میشود.
 وی بیان کرد: در ۱۰ماهه اخیر ۳۰ هکتار گلخانه ایجاد و یا در دست احداث داریم که کبودرآهنگ و تویسرکان و اسدآباد در این زمینه پیشرو هستند.
مدیر امور باعبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:توسعه گلخانه ها در هر منطقه ایجاد اشتغال بسیار بالا خواهد داشت که به ازای هر ۳ هکتار کشت در فضای باز یک نفر اشتغال مستقیم و در ۳ هکتار گلخانه ۳۳ نفر مشغول به کار می شوند.
شهبازی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۱۶۱ هکتار پروانه تاسیس گلخانه صادر شده و از این تعداد ۱۲۰ هکتار پرونده معرفی به بانک شده اند.
 وی ادامه داد: بالغ بر ۷۰۰ هکتار مجتمع گلخانه ای در حال احداث و یا واگذاری است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد:حمایت فنی در تمامی مراحل قبل از آغاز پروژه، زمان ساخت و بعد از ساخت را نیز ارائه می دهیم.
وی تاکید کرد: حمایت های مالی نیز با استفاده از بند الف تبصره ۱۸ با ارائه ۸۰ درصد سرمایه موردنیاز احداث گلخانه از طریق پرداخت تسهیلات بانکی در مناطق برخوردار با ۹ درصد و مناطق کمتر برخوردار با ۷ درصد سود بانکی به متقاضیان ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.