تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه رمز موفقیت بشریت پیروی از اهل بیت(ع) است، گفت: اگر می‌خواهیم به مقام «منا اهل البیت» برسیم باید در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیرو راه اهل بیت(ع) باشیم.

رمز موفقیت بشریت پیروی از اهل بیت(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید محمد سعیدی در ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: زیارت یک نعمت بزرگ الهی به شمار می‌رود که دارای آثار و برکات زیادی است، همه زائران در کنار زیارت‌ باید با سیره و آداب زندگانی اهل بیت(ع) آشنا شده و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

وی درباره اهداف زیارت گفت: با زیارت اهل بیت(ع) باید به درجه «منا اهل البیت» برسیم، البته این مقام نیاز به این دارد که تمام رفتار خود را از اهل بیت(ع) الگو بگیریم.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: امام رضا(ع) در تفسیر آیه قرآن «قالَ‌ یا نُوحُ‌ إِنَّهُ‌ لَیْسَ‌ مِنْ‌ أَهْلِکَ‌ إِنَّهُ‌ عَمَلٌ‌ غَیْرُ صالِحٍ‌» فرمودند: برخی بر این باورند که طبق این آیه فرزند حضرت نوح(س)، پسر واقعی ایشان نبوده در حالی که این‌طور نیست بلکه او پسر واقعی حضرت نوح(س) بود، ولی چون معصیت کرد خدا او را از پدرش نفی کرد، همچنین هرکه از اصحاب و اقوام ما، خدای عزوجل‌ را اطاعت نکند از ما نیست و هرگاه خداوند متعال را اطاعت کردند از ما اهل بیت(ع) هستند.

وی گفت: همه مردم به ویژه مسئولان باید مراقب اطرافیان خودشان باشند، اگر آن ها از جایگاه شما سوء استفاده میکنند باید از آنها برائت بجویید و نگذارید به اسم شما هر کاری خواستند انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به مقام «منا اهل البیت» برسیم باید در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیرو راه اهل بیت(ع) باشیم.

وی تاکید کرد: احترام به بزرگترها یکی از توصیههای اخلاقی و مهم اهل بیت(ع) به شمار میرود که در روایات متعدد به آن اشاره شده است، مومن واقعی و پیرو اهل بیت(ع) هرگز این توصیه‌های اهل بیت(ع) را کوچک نمی شمارد و هر آینه به آن عمل می‌کند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.