یک رسانه سوئیسی از بررسی وضعیت تاسیس کانال تجاری ایران و سوئیس در نشست‌های دوجانبه بین سران شرکت کننده در مجمع جهانی اقتصاد در داووس خبر داد.

کانال بشردوستانه سوئیس و ایران در داووس بررسی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، یک رسانه سوئیسی روز یکشنبه گزارش داد که در نشست آتی مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» وضعیت ایجاد کانال تجاری بشردوستانه بین ایران و سوئیس مورد بحث قرار می‌گیرد.

وبگاه «سوئیس اینفو» به نقل از شبکه تلویزیونی دولتی «اس‌ آر اف» نوشت: سوئیس حافظ منافع ایران در آمریکاست و در آخرین تنش‌های بین تهران و واشنگتن حامل پیام‌هایی از سوی ایران و آمریکا برای طرفین بود. نقش سوئیس در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله اقام دارویی از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست اقتصادی است. سوئیس با وجود تحریم‌های آمریکا، در بیش از یک سال و نیم گذشته در زمینه پرداخت مالی به شرکت‌ها و بانک‌های این کشور برای خرید و ارسال کالاهای ضروری به ایران فعالیت می‌کند.

شبکه سوئیسی کمک‌های بشردوستانه به ایران «شتا» نام دارد و دبیرخانه وزارت امور اقتصادی سوئیس نیز بررسی وضعیت کانال تجاری بین ایران و سوئیس در نشست‌های سطح بالای دوجانبه بین سران کشورهای شرکت کننده در داووس را تایید کرده است.

وزارت خارجه سوئیس در جریان ترور سپهبد قاسم سلیمانی نیز اعلام کرد که آمریکا از طریق این کشور پیامی را به ایران منتقل کرده و تهران نیز موضع خود درباره ترور شهید قاسم سلیمانی نیز به نماینده سوئیس در ایران اعلام کرده است. (جزئیات بیشتر)

اجلاس آتی داووس از ۲۱ تا ۲۴ ژانویه (سه شنبه یکم تا جمعه ۴ بهمن) در سوئیس برگزار می‌شود. گفته می‌شود حدود ۵۰۰ مقام سیاسی و اقتصادی جهان از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در این نشست شرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.