با پایان مرحله مقدماتی نوزدهمین دوره مسابقات هندبال مردان آسیا انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مصر،   هشت تیم صعودکننده به مرحله دوم شناخته شدند.

کویت، نخستین حریف ایران درمرحله دوم

محمدرضا خزاعی/

 با پایان مرحله مقدماتی نوزدهمین دوره مسابقات هندبال مردان آسیا انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مصر،   هشت تیم صعودکننده به مرحله دوم شناخته شدند.

رقابت‌های این مرحله در دو گروه چهار تیمی ادامه خواهد یافت. در گروه یک تیم‌های بحرین، ژاپن، امارات و عربستان و در گروه دو تیم‌های ایران، کویت، کره جنوبی و قطر حضور دارند که به صورت دوره ای بازی می‌کنند.

*امشب ایران- کویت

ملی پوشان کشورمان که با وجود همه شایستگی‌ها و بازی‌های خوبی که ارائه دادند، پس از بحرین به عنوان تیم دوم گروه A صعود کردند، ساعت ۲۰:۳۰ امشب  بازی نخست خود را دراین مرحله برابر تیم اول گروه D، کویت میزبان برگزار می‌کنند. کویتی‌ها که از نخستین کشورهای آسیایی هندبال هستند و از همان ابتدا ریاست کنفدراسیون هندبال آسیا را عهده دار بوده و هستند و همیشه در جمع مدعیان قهرمانی قاره حضور داشته اند چند سالی ازحضور درمسابقات آسیایی، جهانی و المپیک محروم بودند. و حالا دربازگشت مجدد به صحنه رقابت‌ها، برآنند تا جایگاه از دست رفته را بازیابند. در مرحله مقدماتی هرچند کویت با استفاده از امتیاز میزبانی در آسان‌ترین گروه جای گرفته بودند، اما با سه پیروزی برابر تیم‌های هنگ‌کنگ، عراق و امارات، و قرارگرفتن در صدرگروه D گوشه‌هایی از هندبال گذشته را به نمایش گذاشتند. شاگردان علیرضاحبیبی، اگر همان بازی برابر بحرین را امشب هم به نمایش بگذارند به نظر نمی‌رسد کارسختی برابر میزبان مسابقات داشته باشند.

*امیدواری‌ها به تیم ملی

در پایان مرحله دوم تیم‌های اول و دوم دو گروه ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست خواهند آورد. هرچند رقابت با تیم‌های کویت، کره جنوبی و به ویژه قطر، کار آسانی نیست اما ملی پوشان ما این توانایی را دارند که یکی از دو تیم صعودکننده از گروه خود باشند. تیم ملی هندبال کشورمان در ادامه این مرحله روز سه شنبه  به مصاف قطر می‌روند و پنجشنبه با کره جنوبی بازی خواهند کرد.

*حبیبی: مهم نیست با چه تیم‌هایی همگروه شدیم

علیرضا حبیبی، سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در خصوص آخرین وضعیت ایران در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا گفت: ما به دور دوم صعود کردیم و تیم‌ها فاصله کمی از هم دارند و به همین دلیل به عنوان تیم اول یا دوم صعود کردیم و با چه تیم‌هایی همگروه شدیم خیلی مهم نیست. شاهد بودید که کره‌جنوبی برابر عربستان شکست خورد و معادلات از پیش تعیین شده نبود. از زحمات همه بازیکنان تشکر می‌کنم و ما نمایش زیبایی مقابل بحرین داشتیم و امیدوارم بازیکنان ایران با انگیزه بهتری در ادامه مسابقات ظاهر شوند.

برنامه بازی‌های امروز

بحرین - امارات

عربستان - ژاپن

قطر - کره جنوبی

ایران – کویت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.