دولت دونالد ترامپ قصد دارد به منظور جلوگیری از سوءاستفاده خارجی‌ها قانون «گردشگری زایمان» را اصلاح کند.

ترامپ به دنبال اصلاح قانون «گردشگری زایمان»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از وبسایت آکسیوس، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هدف جدیدی را در بخش اصلاح قانون مهاجرت دنبال می‌کند و آن بررسی و اعمال تغییراتی در قانون «گردشگری زایمان» است.

سه مقام دولت ترامپ به وبسایت آکسیوس گفتند اوایل هفته جاری قرار است اصلاحاتی در قوانین مهاجرت به آمریکا صورت بگیرد که قانون «گردشگری زایمان» مهمترین بخش آن است.

ترامپ پیش‌تر تهدید کرده بود به وضعیت آمریکایی‌هایی که از طریق قانون «گردشگری زایمان» یا «اصل خاک» شهروندی این کشور را به دست آورده‌اند، رسیدگی خواهد کرد. قانون جدید یکی از اولین اقدامات ملموس برای ارزیابی این است که میزان اختیارات قانونی دولت برای جلوگیری از سوءاستفاده خارجی‌ها از متمم ۱۴ قانون شهروندی چقدر است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به اکسیوس گفت: این تغییر برای رفع خطراتی است که امنیت ملی و اجرای قانون در ارتباط با گردشگری زایمان را تهدید می‌کند، جلوگیری از فعالیت‌های جنایی مرتبط با صنعت گردشگری زایمان بخشی از آن است.

به گفته یکی دیگر از مقامات ارشد دولت ترامپ، این آیین نامه همچنین بخشی از تلاش‌های گسترده دولت برای تشدید روند بررسی روادیدهاست.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، گردشگران زایمان اغلب از کشورهای چین، روسیه و نیجریه به آمریکا می‌روند.

آمار رسمی برای نوزادان متولد شده از طریق گردشگری زایمان وجود ندارد در حالی که گروه محدود کننده مهاجرت در مرکز مطالعات مهاجرت - که ارتباط نزدیکی با دولت ترامپ دارد – این آمار را سالانه حدود ۳۳۰۰۰ تولد تخمین می‌زند.

ترامپ برای اولین بار قبل از انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ از تمایل خود برای پایان دادن به حق شهروندی از طریق گردشگری زایمان و اصل خاک خبر داد و در همان زمان حمایت جمهوریخواهان و دموکرات‌های کنگره را به دست آورد با این حال، آنها اعلام کردند که این قانون نیاز به اصلاح دارد.

گردشگری زایمان، زادگردی، یا اصل خاک سفر به کشوری دیگر باهدف زایمان در آن کشور است تا افراد ضمن کسب شهروندی کشور دیگر، به مدارس دولتی، بهداشت و درمان و دیگر مزایای شهروندی دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.