ایلام- مدیر اجرایی کشتار گاه صنعتی استان ایلام گفت: ذبح و کشتار دام در شرایط غیر بهداشتی و نبود نظارت دامپزشکان مجرب در سطح کشتار های سنتی سلامت مردم را با مخاطره مواجه کرده است.

ذبح غیر بهداشتی در کمین سلامت مردم

به گزارش قدس آنلاین،"نبی امامی"  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: ۹۵ درصد کشتار دام در ایلام بصورت غیر بهداشتی ارائه می شود.

وی بابیان اینکه پیش از سرمایه گذاری در این حوزه و بازدید از چند کشتارگاه در سایر استانها و با مطالعه و اخذ مشاوره از اهالی فن؛ در استان ایلام سرمایه گذاری نموده ایم، افزود: خوشبختانه کشتارگاه صنعتی ایلام دارای پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری نسبت به سایر استان ها می باشد.

مدیر کشتارگاه صنعتی ایلام با اشاره به اینکه در حوزه توزیع گوشت قرمز، استان با نظم قابل توجهی مواجه نیست، یادآور شد: قبل از ورود این کشتارگاه، گوشت قرمز به لحاظ نوسانات قیمت، به بالاترین حد خود رسیده بود.

"نبی امامی" بیان داشت: با عرضه گوشت بهداشتی از طریق این واحد صنعتی، قیمت گوشت تعدیل پیدا کرده است.

وی یادآور شد: برای راه اندازی این مجموعه بزرگ بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه شده است که کلاً آورده شخصی بوده و ریالی از تسهیلات دولتی استفاده نشده است.

مدیر کشتارگاه صنعتی دام ایلام با بیان اینکه اگر مسئولان ارشد استان از چنین واحدهای صنعتی حمایت کنند و مانع از فعالیت مافیای بوجود آمده در حوزه گوشت قرمز شوند، این کشتارگاه به نحو شایسته تری به مردم ارائه خدمت خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: وقتی دام در محیط بهداشتی کشتار و ذبح شود، سلامت جامعه به لحاظ مصرف پروئتین مصرفی تضمین می گردد.

"نبی امامی" تصریح کرد: در سایر استانها، کشتارگاه و عاملان کشتارهای غیرمجاز با جریمه های سنگین مواجه می شوند و جلوی کشتار های غیر مجاز گرفته می شود و مردم از گوشت کاملاً بهداشتی استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: مجموعه های ذیربط می توانند با حمایت و اقدام علمی و عملی و رسانه ها نیز با فرهنگ سازی مطلوب و اصولی در جامعه؛ زمینه را تولید گوشت های سالم و بهداشتی و همچنین اشتغال آفرینی و رونق تولید؛ فراهم کنند.

مدیر کشتارگاه صنعتی ایلام با اشاره به وضعیت بحرانی اقتصاد کشور، یادآور شد: برای خروج کشور از این وضعیت می بایستی بستر سرمایه گذاری از طرف دولت و دانش سرمایه گذار در کنار هم قرار گیرد تا از این مرحله سخت عبور نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.