بندر عباس- شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ و سیریک در ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع‌شده که طبق اعلام معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان، در برآورد اولیه تاکنون سیل ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف شهرستان‌های جاسک و بشاگرد خسارت وارد کرده است.

سیل زیرساخت‌های هرمزگان را زیرورو کرد/مردم به وسایل گرمایشی نیاز دارند

قدس آنلاین-گروه استان ها:  به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان سیلاب زیادی در شرق هرمزگان ازجمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تأثیر آن قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تأسیسات آب‌رسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد واردشد.

بارندگی‌های اخیر مناطق روستایی «کش تخت»، «تجَک»، «بن نر»، «اشکان»، «گوهران»، «امام آباد صحرا»، «احمد آباد»، «سردشت»، «مُلکن»، «بندبارک»، «درگاه» و«پاهتک» در بشاگرد را با سیلاب زیر رو و با گل‌ولای یکسان کرد.

امدادرسانی ادامه دارد

استاندار هرمزگان بابیان اینکه ارائه خدمات به‌صورت هوایی و با استفاده از بالگرد در مناطق سیل‌زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد ادامه دارد و کالاها و مایحتاج موردنیاز مردم این مناطق از این طریق در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد افزود: تمامی مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ازجمله نیروهای سپاه، ارتش، هلال‌احمر، بسیج و گروه‌های مردمی برای امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان پای‌کار آمدند و خدمات‌رسانی همچنان با قوت ادامه دارد.

فریدون همتی اظهار داشت: با برآورد خسارتی که صورت گرفته و گزارش آن به وزارت کشور و هیئت دولت ارائه می‌شود، تلاش می‌کنیم به‌سرعت روند جبران خسارت‌های ناشی از سیل در شرق هرمزگان و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده و سایر تأسیسات و زیرساخت‌ها آغاز شود.

وسایل گرمایشی نیاز سیل‌زدگان

فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به سرد شدن هوا در مناطق سیل‌زده شهرستان جاسک، گفت: با توجه به برودت هوا، سیل‌زدگان به‌شدت به وسایل گرمایشی و کانکس نیاز دارد.

محمد رادمهربا اشاره به اینکه هم‌زمان با اعزام بالگرد جهت توزیع آذوقه، آب‌معدنی و پوشاک، تیم‌های پزشکی نیز به روستاهای سیل‌زده عزیمت می‌کنند، عنوان کرد: در کنار کمپ‌های استقرار اضطراری سیل‌زدگان، کمپ‌های شبکه بهداشت به همراه یک دستگاه آمبولانس نیز وجود دارد.

رادمهر اضافه کرد: به همت گروه‌های جهادی و موکب‌های ایجادشده در منطقه، روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم پخت و بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

وی، مهم‌ترین نیاز کنونی مناطق سیل‌زده شهرستان جاسک را وسایل گرمایشی و کانکس اعلام کرد و گفت: با توجه به سرمای هوا، استقرار خانواده و همچنین برپایی کلاس‌های درس در چادر بسیار سخت است و منطقه نیاز شدید به کانکس دارد.

ناآرامی در جاسک

سیل هفته گذشته در استان هرمزگان، بر اساس برآورد اولیه حداقل یک هزار میلیارد ریال خسارت به شبکه آب روستایی  و تأسیسات توزیع و انتقال این استان وارد کرد.

مهم‌ترین نیاز کنونی مناطق سیل‌زده شهرستان جاسک  وسایل گرمایشی و کانکس استمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در همین رابطه به خبرنگاران گفت: به دنبال این سیل بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی خسارت‌دیده که عمده این خسارت‌ها در مسیر رودخانه‌ها بوده است.

امین قصمی بابیان اینکه مشغول برآورد دقیق میزان خسارت‌ها هستیم، افزود: از زمان فعالیت سامانه بارشی هفته قبل و وقوع سیل در شرق هرمزگان، آب ۳۳۵ روستا در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد قطع شد.

وی ادامه داد: به دنبال این حادثه، آب ۲۹۶ روستا در همان مقطع وصل و آب ۳۹ روستا با ۱۰ هزار نفر جمعیت به دلیل از دسترس خارج شدن منابع تولید آب و تخریب ۱۰۰ درصدی چاه‌های تأمین آب، همچنان با قطعی مواجه است.

قصمی خاطرنشان کرد: در تلاش برای واردکردن منابع آبی جدید در این روستاها هستیم و تا زمان رفع کامل مشکل، آب‌رسانی به‌وسیله ۱۱ تانکر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: در مناطقی که مسیر دسترسی آن‌ها از بین رفته، آب بسته‌بندی توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.