مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، گفت: شهرک صنعتی چرمشهر یکی از اصلی ترین و تخصصی ترین شهرک های صنعتی کشور است که در حوزه صنایع چرم و نیز صنایع تبدیلی فعالیت می کند.

اشتغال ۲۲۰۰ نفر در شهرک صنعتی چرمشهر

به گزارش قدس آنلاین، "مسعود مهدی زاده مقدم" در بازدید از تصفیه خانه و واحدهای شهرک صنعتی چرمشهر، افزود: شهرک صنعتی چرمشهر ظرفیت‌های فراوان و بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف به خصوص تولید دارد که توانسته بسیاری از مشکلات منطقه را برطرف و اشتغال مولد ایجاد کند.

مهدی‌زاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی تصفیه خانه چرمشهر، ادامه داد: حوزه محیط زیست یکی از دغدغه‌های ما بوده و همیشه برای حفظ و ارتقای آن تلاش کردیم، لذا در اواسط سال ۹۶ عملیات اجرایی این تصفیه خانه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال آغاز و تجهیزات خریداری شد ولی به دلیل برخی افزایش قیمت‌ها در روند پروژه مشکلاتی و در بهره‌برداری تاخیر به وجود آمد و با کار شبانه روزی مشکلات برطرف شد و انشاالله فاز اول پروژه در دهه مبارک فجر، به بهره برداری می‌رسد.  

وی بیان کرد: هم اکنون ظرفیت این تصفیه‌خانه هزار متر مکعب در شبانه روز بوده که با تکمیل این طرح ظرفیت فاضلاب ورودی به ۳ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، مهدی‌زاده‌مقدم با بیان اینکه واحدهای صنعتی همکاری خوبی برای اجرای سیستم پیش تصفیه دارند، عنوان کرد: بیشتر واحدهای مستقر در چرمشهر اقدامات مختلفی از جمله کنترل نمک از مبدا، جداسازی خط لایمینگ، جداسازی پساب کروم و در مجموع کاهش میزان آلایندگی را در حال انجام هستند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: برای صیانت از محیط زیست و حفظ سلامت جامعه با هرگونه توسعه صنعتی بدون در نظر گرفتن محیط زیست مخالف هستیم و با هرگونه آلایندگی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به وجود بیاید با کسانی که در این مسیر کوتاهی کردند برخورد می کنیم.  

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد از واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش تصفیه فاضلاب هستند، افزود: هم اکنون ۸ تصفیه خانه فعال با ظرفیت تصفیه ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه روز فاضلاب واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی وجود دارد که در آینده ای نزدیک به ۲۳ هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد رسید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.