خراسان شمالی-اکنون یک ماه از خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام علی (ع) بجنوردمی گذرد که باعث مشکلات فراوانی برای بیماران و همراهان آنان شده است.

مشکلات ارزی رنج بیماران بجنوردی را دو چندان کرده است

قدس آنلاین: گروه استانها- سمانه محمدزاده ثانی: یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان امام علی (ع) می گوید: چند روز قبل که برای انجام سی تی اسکن به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد مراجعه کرده ام که گفتند دستگاه خراب است.

زارعی اظهار می دارد: با توجه به شمار زیاد بیماران نیازمند سی‌تی‌اسکن، واقعا یک دستگاه سی تی اسکن برای یک بیمارستان در مرکز استان بسیار کم است.

یکی از همراهان بیمار در این بیمارستان نیز می گوید: وجود دستگاه سی تی اسکن برای آسیب‌دیدگان از حوادث رانندگی، انواع آسیب‌های ناشی از آن که دچار آسیب‌های داخلی شده اند و تقریبا برای تمام قسمت‌های بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

قاسمی می افزاید: این بیماران برای انجام خدمات سی تی اسکن باید به بیمارستان امام حسن(ع) که در فاصله ۷-۸ کیلومتری بجنورد است بروند.

وی می گوید: بسیاری از بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند قشر ضعیف جامعه هستند و بنا به دستور پزشک متخصص نیازمند خدمات سی تی اسکن و ام آر آی هستند و با توجه به خطرات جاده ای در این هوای سرد، مسافت چند کیلومتری را از روستاهای همجوار به شهر می آیند که با خرابی دستگاه مواجه می شوند.

وی ادامه می دهد: این بیماران باید یا قید سی تی اسکن را بزنند یا باید با این هزینه های سنگین درمانی برای انجام سی تی اسکن به بخش خصوصی مراجعه کنند.

وی می افزاید: بسیاری از این بیماران بلاتکلیف ماندهاند زیرا پزشک ارائه نسخه درمان را منوط به دریافت نتیجه سی تی اسکن می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، می گوید: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام علی ( ع ) به مدت یک ماه به دلیل آن که نیاز به تعویض قطعه معیوب داشت، قادربه ارائه خدمات نبود.

دکتر قاسم بیانی اظهار می دارد: با توجه به پیگیری های مستمر در این مدت به دلیل وارداتی بودن این قطعه، تحریم های ظالمانه، مشکلات ارزی با تعلل شرکت وارد کننده، مراحل ترخیص از گمرک طولانی تر شد، اما خوشبختانه قطعه مورد نظر روز گذشته تحویل بیمارستان شد و تا پایان هفته پس از تعویض و تست دستگاه، خدمات طبق روال گذشته ارائه می شود.

وی می افزاید: این درحالی بود که طی یک ماه گذشته به منظور خدمات رسانی به همشهریان عزیز، با توجه به وجود یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته در بیمارستان امام حسن ( ع)، ارائه خدمات متوقف نشده بود و بیماران بستری در بیمارستان ها در شرایط خاص تحت نظر پزشکان متخصص خدمات سی تی اسکن را در بیمارستان امام حسن ( ع ) دریافت می کردند.

وی در خصوص خدمات ام آر آی در بیمارستان نیز می گوید: همچنین خدمات ام آرآی نیز پس از رفع مشکل سخت افزاری هم اکنون در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.