مراسم پایانی جشنواره «شعر فجر» در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

اختتامیه «شعر فجر» در زاهدان برگزار می‌شود

قدس آنلاین: مهدی قزلی - مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی - با اعلام این خبر به ایسنا گفت: با این‌که در ابتدا در حال بررسی برگزاری مراسم اختتامیه در تهران بودیم اما با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و آسیب دیدن هموطنان ما در این واقعه، تصمیم گرفتیم ظرفیت جشنواره شعر فجر را به این استان برده و اختتامیه را ۱۲ بهمن ماه در مرکز این استان برگزار کنیم.

او با اشاره به این‌که هدف از این تغییر جلب توجه رسانه‌ها و اهالی ادبیات به خطه سیستان و بلوچستان است، بیان کرد: می‌دانیم که مردم سیل‌زده این خطه، اولویت‌هایی همچون مواد غذایی، پوشاک، دارو و سرپناه نیاز دارند، ولی از آن‌جا که باور داریم هر کس در هر مسئولیتی باید رفتار حرفه‌ای داشته باشد و بهترین تصمیم را در حوزه‌هایی که نیاز است، اتخاذ کند، با بردن جشنواره شعر فجر به سیستان بلوچستان، علاوه بر برگزاری محافلی با شعرخوانی شاعران استان و دید و بازدید شاعران کشوری با علاقه مندان بومی حوزه ادبیات این مناطق، می‌خواهیم که توجه رسانه‌ها و اهالی ادبیات را به این خطه جلب کنیم.

قزلی همچنین گفت: ما با تجربیاتی که در دوره‌های گذشته به دست آوردیم، همانند محفل افتتاحیه دوازدهمین جشنواره «شعر فجر» که پس از زلزله کرمانشاه در شهرهای کرمانشاه و سرپل‌ذهاب برگزار شد، بر این باوریم که این توجه‌ها اگر با نیت خالصانه باشد، باعث بهتر شدن حال روحی مردم این استان می‌شود. برنامه‌های ادبی و هنری باید نسبت به اتفاقات پیرامون خودش در جامعه کُنش‌مند باشد و این کنش باید فعال باشد، نه منفعل. ادیب، شاعر و هنرمند اگر در کارش جدی باشد، باید نقش راهنما و توجه‌دهنده را برای مردم بازی کند. ما به نوبه خودمان و در حد ظرفیت خودمان برای ایفای این نقش راهنمایی فعال با توجه به آلام مردم سیستان و بلوچستان مخصوصاً در مناطق سیل‌زده‌اش، این تصمیم را گرفتیم.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره «شعر فجر» در پایان افزود: با اعلام فراخوانی از اهالی فرهنگ، ادبیات و عموم مردم درخواست کرده‌ایم، کتاب‌ها و اقلام فرهنگی خود را برای اهداء به کتابخانه‌های استان سیستان و بلوچستان برای بنیاد شعر و ادبیات داستانی بفرستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.