۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 689089

بر اساس اطلاعیه هواشناسی تا پایان هفته جاری با تداوم بارش برف و باران، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می شود.

تداوم سرما و بارش برف و باران در کشور

به گزارش قدس آنلاین در پی تداوم فعالیت سامانه بارشی بعدازظهر امروز ( ۳۰ دی ماه) بارش برف و باران، تداوم سرما و پدیده مه برای استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که آبگرفتگی معابر و لغزندگی سطح جاده‌های مواصلاتی را در پی دارد.

با ورود سامانه بارشی جدید فردا (اول بهمن ماه) بارش برف و باران و وقوع مه برای جنوب کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان و غرب لرستان ، پس فردا (۲ بهمن ماه) برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، نیمه غربی اصفهان، زنجان، قزوین،البرز، تهران، قم، فارس و شمال خوزستان و پنجشنبه (۳ بهمن ماه) برای غرب کردستان، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال وبختیاری، جنوب کهگیلویه وبویراحمد،شمال خوزستان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، تهران، سمنان، شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت چهارشنبه (۲ بهمن ماه) در شمال خلیج فارس، شرق هرمزگان، بوشهر و خوزستان و پنج شنبه (۳ بهمن ماه) در استان‌های بوشهر و هرمزگان ، مرکز، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ می‌دهد که لغزندگی جاده ها، کاهش دید، آبگرفتگی معابر عمومی و تلاطم در دریا را در پی دارد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای به تشریح وضعیت جوی در پی نفوذ سامانه بارشی جدید پرداخت. بر اساس این اخطاریه با نفوذ سامانه بارشی جدید برای چهارشنبه (۲ بهمن ماه) بارش برف و وقوع مه در ارتفاعات استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، غرب اصفهان، شمال فارس، شمال شرقی خوزستان با حداکثر ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری بین ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر، مرکزی، همدان و ارتفاعات زنجان بین۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر)، کردستان و کرمانشاه با حداکثر ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر، ارتفاعات تهران، قزوین و البرز بین ۵ تا۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی چهارشنبه (۲ بهمن ماه) برای استان‌های بوشهر، خوزستان، نیمه شمالی خلیج فارس و شرق هرمزگان حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر و بارش برف و وقوع مه (۳ بهمن‌ماه) برای ارتفاعات نیمه شمالی خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر و رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی برای نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، تنگه هرمز و کرمان حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود که لغزندگی، کاهش دید، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و تلاطم دریا را در پی دارد.

احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی و مدیریت سدها در حوضه های کارون، کرخه و دز در این شرایط توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.