همدان_ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: خودروها نقش تاثیرگذاری در آلایندگی هوا دارند.

نقش تاثیر گذار خودرها در آلایندگی هوا
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محسن جعفری نژاد بسطامی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به بحث مهم آلودگی هوا در کلان شهرها که از طریق ریزگردها ۲۵ استان کشور را درگیر کرده است، اظهار کرد: نقش خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل دورن شهری نیز در آلایندگی هوا بسیار تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه هوا در سلامت مردم و مرگ و میر تاثیر عمده دارد و برای خانواده نیز هزینه های اقتصادی بالایی تحمیل می کند، گفت: نگاه در کلان شهرها شناسایی و بررسی آلاینده ها است که خودروها به ویژه خودروهای از رده خارج، موتورسیکلت ها و خودروهایی که معاینه فنی ندارد، در آلودگی و آلایندگی هوا بسیار تاثیرگذار هستند.
 جعفری نژاد بسطامی با اشاره به اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها راهکاری مناسب برای جلوگیری از آلودگی هواست، افزود: آلودگی هوا معلول شرایط مختلف ناشی از افزایش نامتوازن جمعیت در کلان شهرها، افزایش تعداد خودروها و موتورسیکلت ها، مدیریت شهری در توسعه و گسترش فضای سبز شهری و زیرساخت های نامناسب است.
 وی گفت: در طرح جامع ترافیک شهری ۲۰ دستگاه اجرایی وظیفه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی را بر عهده دارند و در بحث کنترل آلاینده ها تاثیرگذار هستند که این اقدامات باید مستمر باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه آلایندگی در همدان به دلیل سرمای زودرس، وارونگی دما، میزان استفاده بالا از سوخت خودروها و سوخت خانگی افزایش یافته است، تاکید کرد: برای نخستین بار در همدان با این وضعیت روبه رو شدیم و با اعتقاد به اینکه قانون هوای پاک به  تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و انجام می شود، ناهماهنگی هایی ایجاد شد که همدان نتوانست اقدام به موقع داشته باشد و محیط زیست به عنوان دبیرخانه کمیته، وضعیت اضطرار اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.