معاون وزیر امور خارجه روسیه به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر در دستورکار قرار گرفتن خروج از NPT در صورت مطرح کردن برنامه هسته‌ای ایران در شورای امنیتی سازمان ملل، واکنش نشان داد.

واکنش روسیه به اظهارات ظریف درباره احتمال خروج از NPT

قدس آنلاین: پایگاه خبری اردو پوینت، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک و در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر در دستورکار قرار گرفتن خروج ایران از معاهده NPT در صورت مطرح کردن موضوع برنامه هسته‌ای ایران در شورای امنیت سازمان ملل، گفت: ما به ایران راجع به اقدامات حساب نشده بر حسب حفظ تعهدات جمهوری اسلامی ایران در معاهده NPT هشدار می‌دهیم. ما بر این باوریم که دلیلی برای مطرح کردن چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

او علاوه بر این اظهار کرد: ما از ایران می‌خواهیم که به تعهداتش نسبت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توافق پادمانی و تعهداتش در پروتکل الحاقی پایبند باشد. همکاران ایرانی از موضع ما به خوبی باخبر هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پی فعال شدن مکانیسم حل اختلاف از جانب تروئیکای اروپا و ادعاهای آن‌ها مبنی بر عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، گفت: اظهارات اروپایی‌ها هیچ وجه قانونی ندارد لذا ما از بلاوجه بودن اقدام اروپایی‌ها استفاده می‌کنیم. اگر اروپایی‌ها اقدام دیگری انجام دهند،طبق نامه رئیس‌جمهور در اردیبهشت ۱۳۹۷، موضوع خروج ایران از NPT  مطرح می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.