جایزه هانس کریستین اندرسن فرهاد حسن‌زاده را به‌عنوان یکی از نامزدهای نهایی سال ۲۰۲۰ خود معرفی کرد.

فرهاد حسن‌زاده نامزد نهایی مهمترین جایزۀ ادبی کودک و نوجوان جهان شد

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) که مسئول برگزاری جایزه ادبی «هانس کریستین اندرسن» است، فهرست ۶ نامزد نهایی سال ۲۰۲۰ خود را اعلام کرد و فرهاد حسن‌زاده به نمایندگی از ایران در کنار ماریا کریستینا راموس از آرژانتین، بارت مویرت از بلژیک، ماری اودِموغای از فرانسه، پیتر اسوتینا از اسلوونی و ژاکین وودسون در این فهرست قرار گرفتند.

در بخش تصویرگری آثار ادبی کودک و نوجوان نیز ایزابل آرسنو از کانادا، سیزو تاشیما از ژاپن، سیلویا ویو از هلند، ایونا شیلوسکا از لهستان، النا اودریوزولا از اسپانیا و آلبرتین از سوئیس به جمع ۶ نامزد نهایی راه یافته‌اند.

هیأت داوران ۱۰ نفره جایزه «هانس کریستین اندرسن» که به نوبل کوچک هم معروف است، نامزدهای نهایی این جایزه را از میان ۳۴ نویسنده و ۳۶ تصویرگری انتخاب کرده‌اند که در فهرست نامزدهای اولیه قرار گرفته‌ بودند.

برندگان نهایی بخش نویسندگی و تصویرگری جایزه ادبی «هانس کریستین اندرسن» روز ۳۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۱ فروردین ۱۳۹۹) و در نشست مطبوعاتی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا در ایتالیا معرفی می‌شوند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.