رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: به نظر نمی‌رسد که تزریق نقدینگی در بازار رخ دهد، اما ملزم کردن خودروسازها به انجام تعهداتشان می‌تواند بازار را بشکند که این قطعا در بازار تاثیر خواهد گذاشت.

ملزم کردن خودروسازان به انجام تعهدات‌شان بازار را می‌شکند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: قیمت خودرو از زمانی که بنزین گران شد تاکنون در بازه‌های مختلف در حال افزایش است.

وی افزود: این افزایش قیمت دلیل و مبنایی نیز ندارد که بگوییم چرا نمایندگی ایران‌خودرو و سایپا خودروهای خود را گران می‌کنند. این اتفاق افتاده، مبلغی نیز گران شده که غیر منطقی است.

حیدری با اشاره به اینکه روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو از یک طرف به عدم عرضه خودروها در بازار برمی‌گردد، ادامه داد: اگر نمایندگی‌ها و شرکت‌ها پاسخگوی مردم باشند و به تعهداتی که دادند عمل کنند، قطعا بازار خواهد شکست. احتمالا این موضوع یکی از آیتم‌های افزایش قیمت است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد بیان کرد: در خصوص ماشین‌های خارجی نیز نوسانات ارزی می‌تواند دلیلی برای افزایش قیمت باشد. خودروهای ایرانی حدود ۲ تا ۷ درصد و خودروهای خارجی تا ۱۰ درصد گران شده است.

وی در خصوص کاهش قیمت خودرو با تزریق نقدینگی به بازار، گفت: به نظر نمی‌رسد که تزریق نقدینگی در بازار رخ دهد، اما ملزم کردن خودروسازها به انجام تعهداتشان می‌تواند بازار را بشکند، یعنی باید خودروهای افرادی که متقاضی و طلبکار هستند و ثبت نام قبلی داشتند را به موقع تحویل دهند که این قطعا در بازار تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.