اهواز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به استقبال خوب خوزستانی ها از نمایشگاه کتاب گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کتاب به فروش رسید.

فروش کتاب درنمایشگاه کتاب اهواز رکورد زد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عصر دوشنبه ۳۰ دی در آئین گشایش چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با اشاره به ثبت فروش بی‌سابقه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۶ روزنمایشگاه کتاب  این نمایشگاه را مهم‌ترین رویداد سال در حوزه فرهنگ است خوانده و آن را نشان دهنده عشق و علاقه مردم خوزستان به کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد.

جوروند از حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه خبر دادو افزود:  ۹۰ هزار عنوان کتاب برای چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان تدارک دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سال گذشته با کمبود بن خرید کتاب برای مردم مواجه شدیم اما امسال ۸۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب به مردم ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه سلسله نشست‌های تخصصی کتاب هر روز برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به نشست تخصصی حکمت و فلسفه با حضور غلامرضا اعوانی، حافظ پژوهی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های داستان نویسی، شعر خوانی و تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستان، نشست‌های تخصصی اهمیت تلاوت قرآن و نشست‌های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد.

جوروند از برگزاری آئین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهدا در نمایشگاه امسال و همچنین برگزاری آئین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی خبر داد.

وی عنوان کرد: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در موضوعات نرم افزار رایانه‌ای و تلفن همراه، رسانه‌های اجتماع، پایگاه‌های اینترنتی، کلینیک و مرکز مشاوره سواد فضای مجازی، بازی و پویانمایی و کارگاه‌های آموزشی در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بیان کرد: در کنار این ۲ نمایشگاه نیز جشنواره جایزه فیروزه که نخستین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی و هنری استان خوزستان با هدف کمک به گسترش و فرهنگ‌سازی در استفاده از محصولات فرهنگی است، برگزار می‌شود.

وی یاد آور شد: در جشنواره جایزه فیروزه که در تهران برگزار شد، خوزستان در این زمینه مقام اول کشور را کسب کرد.

گفتنی است؛ چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۳۰ دی تا ۵ بهمن سال جاری و از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در کیانپارس اهواز محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.