تولیت آستان قدس رضوی گفت: اتحاد و حضور متعهدانه مردم در مناسبت‌های ملی سرمایه اصلی کشور و موجب هراس دشمن است.

اتحاد و حضور متعهدانه مردم در مناسبت‌های ملی سرمایه اصلی کشور و موجب هراس دشمن است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی  در دیدار با ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مصداق آیه « وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ  إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» دانست و اظهار کرد: کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تقریبا مصداق همین آیه است که ایام الله را به مردم تذکر می‌دهد.

وی بیداری جامعه، درس گرفتن از تاریخ و حرکت جامعه به سوی تکامل، معنویت، رشد و کمال را از برکات گرامیداشت ایام الله‌ دانست و ابراز کرد: ۲۲ بهمن، روز قدس و ۹ دی از ایام الله هستند و تشییع با شکوه پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب از ایام الله بود.

تولیت آستان قدس رضوی گرامیداشت ایام الله را مصداق تعظیم شعائر الهی دانست و ابراز کرد: گرامیداشت ایام الله در راستای هدایت جامعه به سوی معنویات است، از ایام الله باید درس گرفت و پیام‌هایش باید استخراج شود، انسان‌های متفکر، اهل اندیشه و نظر باید پیام‌های ایام الله را استخراج و به جامعه منتقل کنند.

وی با تأکید بر اینکه مراسم‌های ملی را باید نماد وحدت و اتحاد جامعه قرار دهیم، تصریح کرد: اتحاد و حضور متعهدانه مردم در مناسبت‌های ملی سرمایه اصلی کشور ما است که دشمن از آن هراس دارد، زیرا دشمن هرچقدر خوی استکباری و وحشیگری نیز داشته باشد بازهم می‌داند که با یک ملت نمی‌تواند بجنگد.

حجت السلام والمسلمین مروی افزود: در جریان تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی دشمن عظمت ملی کشور ما را مشاهده کرد، بنابراین تلاش کرد بگونه‌ای این وحدت و اتحاد را بشکند، زیرا وقتی این اتحاد شکسته شد راه برای نفوذ هموار می‌شود.

وی تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی را یک الگو و معیار برای حضور مردم پای ارزش‌های انقلاب توصیف و ابراز کرد: این تشییع نشان داد مردم دل در گروی نظام و انقلاب دارند، سردار سلیمانی یک ورزشکار یا هنرمند نبود، او یک پاسدار حزب اللهی ذوب در انقلاب اسلامی بود، تشییع باشکوه پیکر این شهید عزیز نشان داد مردم پای کار انقلاب هستند.

حجت الاسلام مروی  ابراز کرد: باید به مردم آگاهی داد تا باور داشته باشند که شرکتشان در این راهپیمایی‌ها بر امنیت کشور، وحدت ملی و عقب راندن دشمن تأثیر گذار است و مردم باید این‌ها را لمس کنند تا با همه گلایه ها و انتقاداتی که دارند، در این راهپیمایی‌ها شرکت کنند، مگر افرادی که برای تشییع سردار سلیمانی آمدند گلایه، انتقاد و شکایت نداشتند؟ حتما داشتند اما با این وجود حضور یافتند و عظمت ملی را به دشمن نشان دادند.

وی موضوع حائز اهمیت دیگر را القا امید به جامعه خواند و تصریح کرد: از موضوعات حائز اهمیت دیگر این است که ما به مردم امید بدهیم، ما باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کنیم و این کار را رهبر معظم انقلاب همواره انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در جامعه انتقاد باید باشد، باید مشکلات جامعه، دردهای مردم و ضعف‌ها بیان شود، اما این امر نباید بصورتی باشد که مردم را ناامید یا دلسرد کنیم، انتقادها نباید بگونه‌ای باشد که مردم به اصل انقلاب و نظام بدبین شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری و همراهی با شورای تبلیغات اسلامی برای برگزاری هرچه باشکوهتر و پرمحتوا تر مراسمات را اعلام کرد.

منبع:آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.