معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: حدود ۷.۵ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردم این استان برای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان توسط این نهاد جمع‌آوری شده است.

۷.۵ میلیارد ریال کمک خراسانی ها برای مناطق سیل‌زده

به گزارش قدس آنلاین، حسین گیلاسی  افزود: با توجه به نیاز فوری مردم سیل‌زده به کالاهای بهداشتی و خوراکی، تامین این اقلام از محل کمک‌های نقدی در کنار ارسال کمک‌های غیرنقدی مردم در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تامین انواع مواد خوراکی، آب معدنی، ظروف آشپرخانه، اقلام بهداشتی و شوینده، آرد، تانکر آب و انواع پوشاک در اولویت کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ارسال کمک‌ها به صورت منظم و هدفمند از تمام شهرستان‌های استان در حال انجام است و ادارات و دفاتر این نهاد و ۲۵۵ مرکز نیکوکاری زیرپوشش در استان آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.


مردم سبزوار ۲۵۰ میلیون ریال به سیل‌زدگان کمک کردند

رییس جمعیت هلال احمر سبزوار نیز گفت: مردم این شهرستان تاکنون ۲۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان کمک کرده‌اند.  

محمدعلی جباری ثانی افزود: کمک‌های غیرنقدی در قالب انواع پوشاک و پتو است که پس از تفکیک و بر مبنای اعلام نیاز به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود. وی ادامه داد: پایگاه‌های این جمعیت برای جمع آوری کمک‌های مردمی برپا شده و نیکوکاران می‌توانند از این طریق کمک‌های خود را برای اهدا به هموطنان سیل زده تحویل دهند.
باران سیل‌آسا که از ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرقی ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار خراسان رضوی که از حدود یک هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.