رئیس اتحادیه طباخان مشهد گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در این زمینه افتاده است این است که تمام دلالانی که در این بازار فعالیت می کردند، ساماندهی و سازماندهی شدند و برای همه آنها شناسنامه کاری صادر شده است.

کله پاچه زمستان امسال ارزان شد/ تمام دلالان آلایش دام ساماندهی شدند

صرف صبحانه‌ در رستوران و کافه چند سالی است که عادت ایرانی ها شده است. آنهم صبحانه محبوبی چون کله پاچه که متاسفانه دو سه سالی است ، از رونق افتاده . گرانی سرسام اور و یکباره این غذا دست ایرانی های کله پاچه خوار را از دامنش کوتاه کرده است.

اما علی دهستانی ، رئیس اتحادیه طباخان مشهد در این خصوص نظری دیگر دارد. وی ضمن ابراز خرسندی از کاهش قیمت کله پاچه نسبت به سال گذشته گفت: گرانی پارسال کله پاچه هم برای خود ما وهم برای مصرف کنندگان ایجاد نگرانی کرده بود که با تلاشهای زیادی که از طریق بورس، دامپزشکی، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و حمایت های قابل توجهی که از سوی معاون دادستان انجام شد، عملا از شهریور ماه با پیگیری های زیادی که انجام شده است تا بتوانیم در اول مهر ماه به یک قیمت ثابت در خصوص کله پاچه برسیم تا زائر و مجاور بتوانند از این غذای محبوب استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که باعث افزایش قیمت کله پاچه شده این بود که الایش گوسفند را به شهرستان های مجاور می دادند و همین عامل باعث گرانی کله پاچه در مشهد شد، پیگیری ها برای رفع این مشکل بود که بیاییم و مصرف روزانه مشهد را تامین کنیم مازاد آن به شهرستان ها صادر شود و با وجود افزایش قیمت ها ما توانستیم کمی بازار را ارام کنیم و تلاش ها و پیگیری های زیاد باعث شد که قیمت کله پاچه  کاهش پیدا کند. چون متاسفانه توان خرید مردم نسبت به گذشته خیلی کم شده است و همین قضیه تصمیم ما را جدی تر کرد و باعث شد که تلاش کنیم که نرخ را به قبل از این گرانیها برگردانیم که در حال حاضر با توجه درجه بندی کیفی قیمت هر دست کله پاچه ۱۵۰ هزار تومان است.

دهستانی در پاسخ به اینکه چگونه دست دلالان را از بازار کله پاچه کوتاه کردید افزود:یکی از اتفاقات خوبی که در این زمینه افتاده این است که تمام دلالانی که در این بازار فعالیت می کردند ساماندهی و سازماندهی شدند و برای همه آنها شناسنامه کاری صادر شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.