مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: روزانه بیش از ۱۷۰ تُن شیر خام در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی استان می‌شود.

تولید روزانه ۱۷۰ تُن شیر خام در تربت‌جام

به گزارش قدس آنلاین، اصغر خوشخو اظهار کرد: این شهرستان دارای ۳۱۵ هزار و ۶۶۰  راس دام سبک و ۱۴ هزار و ۶۹۷ راس دام سنگین است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱۵ واحد گاوداری صنعتی شیری و ۳۸ واحد گوسفندداری صنعتی در این شهرستان دایر هستند و با وجود یک کشتارگاه صنعتی سالانه سه هزار و ۴۴۰ تُن گوشت قرمز تولید می‌شود.

خوشخو با اشاره به اجرای ۱۰ درصد هویت‌گذاری دام در این شهرستان بیان کرد: طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام در این منطقه و حومه با دستگاه‌های مرتبط با حوزه خدمات دام و اطلاع رسانی متعدد به دامداران از طریق ارسال پیامک، نصب بنر، مکاتبات با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و اطلاع رسانی از طریق کارشناسان پهنه، شرکت‌های تعاونی دامداران، مراکز جمع‌آوری شیر هنوز به خوبی مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به بازه زمانی اندکی که تا پایان طرح باقی‌ مانده، براساس دستورات سازمان مربوطه ارائه هر گونه خدمات از طرف جهادکشاورزی، دامپزشکی و نظام مهندسی به دامداران در قبال انجام طرح هویت‌گذاری انجام می‌گیرد. همچنین خرید و فروش و حمل و نقل دام بدون پلاک‌کوبی و انجام طرح هویت‌گذاری ممنوع است.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌جام گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از جمعیت ۲۶۰ هزار نفری این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت دارند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.