همدان- وزیر نیرو از تامین انرژی و تامین منبع مطمئن و پایدار آب شرب و برق که مورد توجه و تاکید وزارت نیروست، خبر داد.

تامین انرژی و تامین مطمئن آب شرب مورد توجه وزارت نیرو است

به گزارش قدس آنلاین رضا اردکانیان وزیر نیرو، ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاح پروژه های توسعه ای شرکت های توزیع برق کشور که از طریق ویدیو کنفرانس در استان همدان انجام شد، با بیان اینکه ۴هزار و ۲۹۷پروژه برق در کشور آماده بهره‌برداری است، گفت: این پروژه ها با اعتبار ۲هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

اردکانیان با بیان اینکه ۳۹ شرکت توزیع برق در سطح کشور فعالیت دارند که هشت شرکت در کلانشهرها هستند،بیان کرد: شرکت توزیع را به ۵ منطقه تقسیم کرده‌ایم که منطقه یک به ۱۰ استان تقسیم شده و۲ هزار و ۴۵۸ پروژه با اعتبار ۶۳۸ میلیارد تومان در منطقه یک افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برق ساز و کارهای خوبی انجام شده  و در بخش آب نیز کارهایی در دست اقدام است، ادادمه داد: پس از سال ها توانستیم اصلاحیه دستورالعمل مواد ۲۷ و ۲۸ مربوط به آب های زیرزمینی را صادر کنیم و هشت میلیون مترمکعب در سطح کشور از محل صرفه جویی و انسداد چاه‌های غیر مجاز و... تخصیص دهیم که از این مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب زیرزمینی از محل صرفه‌جویی و تعادل‌بخشی به استان ابلاغ شده است.

وزیر نیرو  با بیان اینکه توسعه استان مستلزم تامین آب و انرژی کافی و اصلاح الگوی مصرف است، گفت:سه میلیون مترمکعب پساب برای منطقه ویژه اقتصادی و ۶۰۰ هزار مترمکعب به پتروشیمی هگمتانه اختصاص یافته است.

اردکانیان به افتتاح پروژه های برق در همدان اشاره کرد و گفت: نیروگاه ۷ مگاواتی خوشیدی در شهرستان کبودراهنگ با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار، نیروگاه مقیاس کوچک در شهرستان کبودراهنگ با ۱۷.۶ میلیارد تومان اعتبار و مجموع پروژه های دیگر به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان را در قالب پروژه های بزرگ شرکت های توزیع برق به بهره برداری رسیدند.

وی ادامه داد: ایران کشور ثروتمندی است و ثروت اصلی ما منابع انسانی شایسته است که در شرایط سخت نیز چرخ‌های توسعه و عمران کشور درحال گردش است و متوقف نخواهد شد.

 وزیر نیرو بیان کرد: در مناطق گرمسیری ۵ میلیون کولر گازی وجود دارد که با توجه به مصرف برق بالای این کولرها در شورای اقتصاد با پیشنهاد وزارت نیرو تغییر یک میلیون کولر گازی تصویب شده است.

گفتنی است، قطار پویش هر هفته الف-ب-ایران در هفته سیزدهم به گاهواره تاریخ و تمدن ایران زمین رسیده است و امسال با بهره برداری از ۴۳۰۰ پروژه در بخش توزیع صنعت برق۷۲۱ هزار مشترک جدید به خانواده برق کشور اضافه شده است و تا پایان سال ۲۲۷ پروژه بزرگ با ۳۳ هزار میلیارد تومان در کشور افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.