پنجاهمین دوره مجمع جهانی اقتصاد در منطقه کوهستانی داووس سوییس و با شرکت بیش از سه هزار شرکت کننده از سیاستمداران، اقتصادانان و فعالان جوامع مدنی و همچنین مقامات کشورها آغاز بکار کرد.

مجمع جهانی اقتصاد در داووس آغاز بکار کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مجمع جهانی اقتصاد پیش از ظهر امروز در منطقه کوهستانی و سرد و پربرف داووس سوییس و با شرکت بیش از سه هزار شرکت کننده از سیاستمداران، اقتصادانان و فعالان جوامع مدنی و همچنین مقامات کشورها آغاز بکار کرد.

هفت مبحث اصلی یعنی آینده سالم، راهکارهای محافظت از کره زمین، کسب و کار بهتر، مسائل ژئوپلتیکی، جامعه و آینده کار، اقتصادهای عادلانه‌تر و فناوری کالاها مهمترین محورهای این اجلاس اعلام شده است.

در مجموع ۷۷۴ نفر در طول برگزاری این اجلاس سخنرانی خواهند کرد. هم‌چنین بیش از سه هزار نفر از ۱۱۷ کشور در این اجلاس حضور خواهند یافت که در بین آن‌ها ۵۳ رئیس جمهور و نخست‌وزیر نیز حضور خواهند داشت.

اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد (world economic forum) با حضور رهبران سیاسی و نخبگان اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و تحت تاثیر نام محل برگزاری به نام اجلاس داووس (Davos) مشهور شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و رئیس اسبق صندوق بین المللی پول، گرتا تاننبرگ، فعال سوئدی محیط زیست و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از جمله مهم‌ترین سخنرانان حاضر در این اجلاس خواهند بود.

مساله برگزیت نیز از دیگر مسائل مهمی خواهد بود که انتظار می‌رود در طول اجلاس داووس به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.