رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس صحبت‌های همیشگی خود را تکرار کرد و به تعریف از اقدامات خود پرداخت.

خودستایی ترامپ در مجمع جهانی اقتصاد در داووس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس مجددا اظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد و به تعریف و تمجید از اقداماتی که تاکنون در دولت او انجام شده است، پرداخت.

تعریف‌های ترامپ از اقدامات خود در حالی مطرح می‌شود که مجلس سنای این کشور تا ساعاتی دیگر جلسه استیضاح او را رسما آغاز می‌کند.

وی گفت: دو سال پیش در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد گفته بودم که کاری خواهم کرد تا اقتصاد آمریکا بازگشتی عالی داشته باشد. اکنون با افتخار اعلام می کنم که آمریکا در میانه یک رونق اقتصادی قرار دارد که دنیا نظیرش را هرگز در گذشته مشاهده نکرده است.

ترامپ در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس افزود: سال گذشته آمریکا دو توافقنامه تجاری فوق‌العاده را بدست آورد که یکی توافقنامه با چین است و دیگری توافقنامه تجاری آمریکا، مکزیک، کانادا (USMCA) است. این توافقنامه‌ها مدلی برای تجارت و داد و ستد در قرن ۲۱ است. این توافقنامه‌ها منصفانه و متقابل است و به نیازهای کارگران و خانواده‌های آن‌ها اولویت می‌دهد.

ترامپ دستاوردهای اقتصادی دولت خود را چنین تشریح کرد: افزایش میزان اشتغال‌زایی, کاهش میزان بیکاری, افزایش دستمزد کارگران, مقررات‌زدایی, کاهش مالیات‌ها و غیره (!).

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس مدعی شد: در نتیجه اقدامات دولت ما، سرمایه‌گذاری به کشورمان سرازیر شده است. آمریکا در عرصه هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و نسل پنجم شبکه تلفن همراه عملکرد بسیار خوبی داشته است.

دونالد ترامپ از انفعال دولت‌های قبلی آمریکا سخن گفت و افزود: قبل از آنکه من رئیس‌جمهور شوم اقدامات یغماگرانه چین باعث تضعیف تجارت برای همه می‌شد، اما هیچ کس در این مورد کاری نکرده بود و فقط همه اجازه داده بودند تا این وضعیت همچنان بدتر و بدتر و بدتر شود. تحت ریاست‌جمهوری من، آمریکا مستقیما با این مشکل برخورد کرد. براساس فاز نخست توافقنامه آمریکا با چین، این کشور موافقت کرد که دو کار را انجام دهد درحالیکه در گذشته هرگز چنین کارهایی نمی‌کرد. چین موافقت کرد که از مالکیت معنوی حفاظت کند. آن‌ها همچنین انتقال اجباری فناوری را متوقف می‌کنند و موانع تجاری را برمی دارند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود بر آمادگی واشنگتن برای رسیدن به یک توافق اقتصادی خوب با انگلیس تاکید و بوریس جانسون را «یک نخست‌وزیر خوب» توصیف کرد.

وی همچنین ادعا کرد آمریکا نیازی به واردات انرژی از کشورهای دیگر ندارد. این ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که آمریکا همواره به دنبال غارت منابع نفتی و انرژی کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه و ... بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.