در رویدادی در هندوستان ، Qualcomm جدیدترین پردازنده های میان رده خود را با نام های Snapdragon ۷۲۰G ، Snapdragon ۶۶۲ و Snapdragon ۴۶۰ معرفی کرده است.

پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون ۷۲۰G ، ۶۶۲ و ۴۶۰ معرفی شدند +عکس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، طبق گفته سازنده این چیپست‌ها، سیستم عامل‌های جدید موبایل Snapdragon سرعت اتصال سریع ۴G و Wi-Fi را فراهم می‌کند. پشتیبانی  بلوتوث ۵.۱ یکپارچه ، به لطف زیر سیستم‌های سری ۶ Qualcomm FastConnect. SoC های جدید از GNSS Dual-Frequency L۱ و L۵ پشتیبانی می کنند که باعث بهبود دقت در موقعیت یابی مکان می‌شود.

در چیپست‌های جدید همچنین از Qualcomm AI Engine و Qualcomm Sensor Hub استفاده شده است که تجربیات بهبود یافته کاربر AI را در زمینه عکاسی ، دستیاران صوتی و موارد دیگر ارائه می‌دهد. قابل ذکر است ، Qualcomm Snapdragon ۷۲۰G ، ۶۶۲ و ۴۶۰ اولین پردازندگانی هستند که از (Navigation with Constellation (NavIC پشتیبانی می کنند ، که عملکرد دقیق تری از مکان یابی را ارائه می‌دهد.

مشخصات Qualcomm Snapdragon ۷۲۰G

پردازنده Snapdragon ۷۲۰G ویژگی های بازی Snapdragon Elite Gaming را ارائه می‌دهد که هم اکنون در پردازنده‌های پریمیوم موجود هستند. پردازنده در طول گیم پلی HDR ، دامنه رنگ و کنتراست پویا و محیط های غوطه وری را ارائه می‌دهد.

این چیپست به لطف ویژگی Adaptive Qualcomm aptX ، صدای هماهنگ را در هنگام بازی فراهم می‌کند. این پردازنده مجهز به Qualcomm Spectra ۳۵۰L ISP است که علاوه بر پشتیبانی از مشاهده HDR ، پخش ویدیویی بسیار روان را ارائه می‌دهد.

قابل ذکر است ، گوشی های مجهز به پردازنده Snapdragon ۷۲۰G قادر به ضبط فیلم های ۴K یا کلیک بر روی عکس ها با رزولوشن ۱۹۲MP هستند، همچنین این چیپست مجهز به مودم Snapdragon X۱۵ LTE است که قادر است سرعت بارگیری حداکثر ۸۰۰ مگابیت در ثانیه را ارائه دهد، از دیگر نکات برجسته چیپست Snapdragon ۷۲۰G می‌توان به پشتیبانی از پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۸ ، پشتیبانی از صفحه FHD + و پشتیبانی شارژ سریع Quick Charge ۴.۰ اشاره کرد.

مشخصات Qualcomm Snapdragon ۶۶۲

مطابق گفته Qualcomm ، "Snapdragon ۶۶۲ برای اولین بار یک دوربین متحیر کننده و قابلیت هوش مصنوعی را برای سری ۶ به ارمغان می آورد". این چیپست مجهز به Qualcomm Spectra ۳۴۰T جدید است که به گوشی های اقتصادی اجازه می دهد سه دوربین داشته باشند.

در حالی که پردازنده Snapdragon ۷۲۰G از مودم Snapdragon X۱۵ LTE بهره می برد ، Snapdragon ۶۶۲ SoC مودم جدید Snapdragon X۱۱ LTE را دارد. این مودم قادر است سرعت بارگیری را تا ۳۹۰ مگابیت در ثانیه و سرعت بارگذاری تا حداکثر ۱۵۰ مگابیت در ثانیه ارائه دهد. صحبت از سایر نکات برجسته ، Snapdragon ۶۶۲ SoC پشتیبانی از وضوح صفحه نمایش FHD + ، پردازنده Adreno ۶۱۰ GPU و Quick Charge ۳.۰ شارژ سریع را ارائه می دهد.

مشخصات Qualcomm Snapdragon ۴۶۰

در Snapdragon ۴۶۰ قابلیت اتصال ، ویژگی های هوش مصنوعی و دوربین ها تقویت چشمگیری داشته اند، این پردازنده هسته های CPU عملکردی و معماری GPU بهبود یافته را ارائه می‌دهد که حداکثر ۷۰ تا ۶۰ درصد عملکرد بالاتری را در اختیار شما قرار می دهد که این اولین بار  است برای سری ۴ اسنپدراگون چنین اتفاقی می افتد.

اولین مورد دیگر این سری (Qualcomm Hexagon Vector eXtensions (HVX است که ۳-gen Qualcomm AI Engine و Qualcomm Hub Sensing Hub را برای بهبود تجربه های AI فراهم می‌کند. دقیقاً مانند پردازنده Snapdragon ۶۶۰ ، Snapdragon ۴۶۰ SoC مودم Snapdragon X۱۱ LTE را دارد. این چیپست از صفحه نمایش های FHD + و Quick Charge ۳.۰ پشتیبانی می‌کند و از پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۰ استفاده می‌کند.

طبق گفته کوالکام ، پیش بینی می شود دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون ۷۲۰G در سه ماهه اول امسال عرضه شوند، در حالی که محصولات چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ و اسنپدراگون ۴۶۰ تا پایان سال احتمالاً عرضه خواهند شد. نکته قابل توجه این است که مدیرعامل Realme ماداو شث اعلام کرده است که این برند امسال گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۲۰G را به بازار عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.