با ورود HONOR ۹X جدید ، رقابت در بخش گوشی‌های هوشمند میان رده بار دیگر گرم شده است.

 ورود HONOR ۹X ، رقابت در گوشی‌های هوشمند میان رده را گرم کرده است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، با ورود HONOR ۹X جدید ، رقابت در بخش گوشی های هوشمند میان رده بار دیگر گرم شده است. ۹X در حال حاضر مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند با دوربین سلفی پاپ آپ است و سایر ویژگی های قابل توجه مانند دوربین‌های قدرتمند ، پردازنده توانمند و باتری بزرگ را به همراه دارد. از نظر قیمت آن ، رقبای اصلی آن شامل Redmi Note ۸ Pro است که از یک دوربین چهارگانه بهره می برد و سامسونگ Galaxy M۳۰s که از باتری بسیار خوبی برخوردار است. بنابراین چگونه گوشی هوشمند جدید HONOR در برابر این دو قرار می گیرد؟ ما به مقایسه این میان رده های جذاب می پردازیم

صفحه نمایش و طراحی

HONOR ۹X از نظر ظاهری و وضوح به دو دستگاه دیگر برتری‌هایی دارد، این گوشی هوشمند از نمایشگر بزرگ ۶.۵۹ اینچی LCD برخوردار است که در تمام سطح جلوی آن پخش شده است ، نه شکاف و نه سوراخ پانچی صفحه نمایش را ناقص نمی کند، این امر به سطوح جدیدی از غوطه وری منجر می‌شود که در Redmi Note ۸ Pro یا Galaxy M۳۰s قابل دستیابی نیستند و هر دو دارای شکاف های water drop هستند. در حالی که ژیائومی یک ال سی دی ۶.۵۳ اینچی دارد ، گوشی هوشمند سامسونگ از پنل ۶.۴ اینچی AMOLED استفاده می‌کند و هر سه دستگاه تصویر خود را با وضوح FHD + به نمایش می گذارند.

طراحی بخش دیگری است که در آن HONOR ۹X می درخشد، دوربین پاپ آپ از ویژگی های تعیین کننده ۹X است و این دوربین پاپ آپ قادر به محافظت از خود با ویژگی‌هایی مانند Intelligent Fall Detection ، Down-Pressure Protection Protection و محافظت در برابر گرد و غبار است.

قسمت عقب گوشی دارای لوگوی چشمی ‘X’ است که با رنگهای گرادیانتی ارائه شده است ، و با ماندگاری دوام ، با پلاستیک خمیده سه بعدی پوشانده شده است که ظاهر شیشه را نشان می‌دهد. سطح عقب نوت ۸ پرو از شیشه ساخته شده است و دارای یک سطح شیب دار است. در مورد M۳۰ ،این گوشی هوشمند پنل پشتی پلاستیکی دارد و سرانجام هر سه گوشی دارای جک هدفون و به خواننده اثر انگشت در عقب دستگاه مجهز هستند.

دوربین

HONOR ۹X دارای دوربین پشتی سه گانه است، دوربین اصلی آن سنسور اصلی ۴۸MP دارد، این دوربین با یک واحد ۸MP فوق العاده با زاویه دید عریض و یک سنسور عمق ۲MP برای عکس های پرتره زوج شده است، چندین ویژگی هوش مصنوعی وارد این عکس العمل شده اند ، از جمله ۵۰۰ حالت تشخیص صحنه های مختلف و تثبیت تصویر مصنوعی (AIS) برای عکس ها و همچنین فیلم‌ها و دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی در این گوشی جدا از سایر ویژگی های هوش مصنوعی از ۸ حالت مختلف نورپردازی پشتیبانی می کند.

Redmi Note ۸ Pro یک خوشه دوربین چهارگانه را در سطح عقب خود قرار داده است، این دستگاه شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده ، حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است و دوربین جلوی آن یک واحد ۲۰ مگاپیکسلی است.

در مورد Galaxy M۳۰s ، این گوشی با یک دوربین سه گانه ارائه می شود ، که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ، یک دوربین ۸MP با زاویه دید عریض و سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی است و دوربین جلوی آن دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است.

سخت افزار و باتری

HONOR ۹X با پردازنده هشت هسته ای ۲.۲ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Mali-G۵۱ MP۴ در تراشه Kirin ۷۱۰F کار می‌کند. علاوه بر این ، این SoC بسیار پیشرفته به فناوری GPU Turbo ۳.۰ کمک می‌کند ، که باعث کاهش تأخیر و بهبود پاسخ لمسی بازی های گرافیکی می‌شود.

Redmi Note ۸ Pro روی پردازنده ۲GHz Helio G۹۰T کار می کند ، در حالی که M۳۰s پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ اکتین هسته ۲.۳ گیگاهرتزی را ارائه می دهد، هر سه گوشی به طور مشابه قادر به ارائه عملکرد عالی هستند، با این حال وقتی صحبت حافظه داخلی می شود، HONOR ۹X تنها یکی از این سه دستگاه است که ۱۲۸ GB فضای ذخیره سازی را در مدل پایه خود ارائه می دهد. مدل های پایه هر دو گوشی هوشمند Redmi Note ۸ Pro و Galaxy M۳۰ فقط ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می دهند.

HONOR ۹X با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که به اندازه کافی برای یک گوشی هوشمند با این نوع سخت افزار مناسب است عرضه می شود، مطمئناً می توانید انتظار داشته باشید که این دستگاه تمام روز را با یک بار شارژ با فعالیت معمول و نه خیلی سنگین دوام بیاورد. Redmi Note ۸ Pro باتری کمی بزرگتر ۴۵۰۰ میلی آمپری را در اختیار دارد ، اما M۳۰s قطعا با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری خود هر دو گوشی رقیب را تسلیم خود می کند و هر سه گوشی هوشمند مجهز به درگاه شارژ USB Type-C هستند.

قیمت و در دسترس بودن

HONOR ۹X از ۱۹ ژانویه از ساعت ۱۲ صبح از طریق Flipkart در دسترس کاربران است، هر دو مدل رم ۴ گیگابایتی و ۶ گیگابایتی آن با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شوند و به ترتیب ۱۳۹۹۹ روپیه و ۱۶۹۹۹ روپیه فروخته می شوند.

Redmi Note ۸ Pro در حال حاضر برای مدل ۶GB + ۶۴ GB خود با ۱۴۹۹۹ روپیه به فروش می رسد ، برای مدل ۶GB + ۱۲۸GB خود ۱۵۹۹۹ روپیه و برای نوع ۸ گیگابایتی + ۱۲۸ گیگابایتی خود ۱۷۹۹۹ روپیه در نظر گرفته است. در مورد Galaxy M۳۰s ، این گوشی هوشمند در قالب دو مدل موجود است، مدل ۴ گیگابایتی + ۶۴ گیگابایتی آن با قیمت ۱۳۹۹۹ روپیه به فروش می رسد ، در حالی که نسخه ۶ گیگابایتی + ۱۲۸ گیگابایتی آن ۱۶۹۹۹ روپیه قیمت دارد.

نتیجه گیری

بدون شک HONOR ۹X شیک ترین گوشی در بین این سه مورد است، نمایشگر تمام صفحه ، دوربین جلوی پاپ آپ و سطح عقب زیبا، آن را به یک دستگاه فوق العاده جذاب تبدیل می کند و از لحاظ مشخصات فنی دیگر نیز عقب نمی ماند.

این گوشی دارای یک دوربین سه گانه چشمگیر ، یک پردازنده قدرتمند و یک باتری به اندازه کافی بزرگ است، قیمت آن کمتر از Redmi Note ۸ Pro و دقیقاً مشابه Galaxy M۳۰s است. بنابراین ، اگر به دنبال یک گوشی هوشمند شیک هستید که ارزش خرید بالایی دارد ، HONOR ۹X یکی از بهترین گجت ها برای شماست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.