مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی از جمع‌آوری بیش از ۲۰ هزار برگ سند با موضوع پزشکی در مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد.

جمع‌آوری بیش از ۲۰ هزار سند تاریخ پزشکی در مرکز اسناد آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالفضل حسن‌آبادی در مراسم رونمایی از «اسناد پزشکی آستان قدس رضوی، موجود در گنجینه رضوی» در چهل و دومین برنامه سه‎شنبه‎های فرهنگی که صبح امروز در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اسناد موجود در دارالشفاء آستان قدس رضوی به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز درمانی شهر مشهد از دوره صفویه، زوایای بسیاری از تاریخ پزشکی به‌جا مانده از گذشته را برای ما آشکار می‌کند.
وی تصریح کرد: این اسناد از نظر سندشناسی و ساختار نگارشی و همچنین به لحاظ سندپژوهی در زمینه تاریخ پزشکی، بسیار حائز اهمیت است.
حسن‌آبادی افزود: طبق اسناد و مدارک موجود، تاریخ پزشکی موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی با قدمت بیش از ۵ قرن، از جمله مهم‌ترین اسناد وقفی در جهان اسلام است و برخی از واقفانی که نسبت به امر سلامت و شفای بیماران توجه ویژه داشتند از موقوفات خود وجوهی را به این امر اختصاص می‎دادند.
وی در ادامه آمادگی این مرکز را برای هر نوع همکاری با پژوهشگران و محققان در عرصه اسناد پزشکی اعلام کرد.
گفتنی است؛ چهل و دومین برنامه سه‎شنبه‎های فرهنگی که همزمان با سالروز گشایش بیمارستان رضوی در این بیمارستان برگزار شد، از اسناد مراکز پزشکی آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون رونمایی شد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.