جانباز جنگ تحمیلی‌، دفاع مقدس را استمرار نهضت عاشورای حسینی عنوان کرد که جدای از خون، شهادت و اسارت، زیبایی‌های بسیاری را در دل خود جای داده است.

دفاع مقدس استمرار نهضت عاشورا است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا یوسفی در سومین نشست خوانش متون دفاع مقدس که با تاکید بر رشادتهای سردار سلیمانی با حضور جمعی از هم‌رزمان این شهید والامقام در محل کتابخانه ادبیات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، به عنوان یکی از شخصیتهای کتاب «جنون مجنون» که در حال حاضر به دلیل آثار مخرب بمبهای شیمیایی بینایی خود را از دست داده است، به ذکر خاطرات و آموزههایی از دوران دفاع مقدس پرداخت.
وی تصریح کرد: «ما رأیت الا جمیلا» که یادآور واقعه کربلاست، شاید برای کسی که پیوسته با حساب و کتاب مادی همه چیز را سنجیده چندان مفهومی نداشته باشد، اما از آنجا که دفاع مقدس ما امتداد نهضت عاشورا بود، در عین تلخی‌های ظاهری، زیبایی‌های خاص خودش را داشت.
این جانباز دفاع مقدس که هم‌رزمی با سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی و جانشین ایشان، سردار اسماعیل قاآنی را یکی از افتخارات خود در کارنامه دفاع مقدس عنوان کرد، گفت: دفاع مقدس مانند گنجی است و ظرفیت آن را دارد که سال‌های سال به آن پرداخته شود و آموزه‌های بسیاری از آن استخراج شود که این مهم به مدد قلم نویسندگان حاصل خواهد شد.
غلام‌نیا رزمنده جنگ تحمیلی و یکی دیگر از شخصیت های زنده کتاب جنون مجنون در این جلسه، این اثر را شرح عاشقانه‌ای از انسان‌هایی عنوان کرد که حاضر بودند پیکر آن‌ها مانند حضرت زهرا(س) مفقود شود اما ماموریت خود را به پایان برسانند تا مهر مردانگی را بر پیکر دفاع مقدس زنند.
سید علیرضا مهرداد نیز در ادامه با پرداختن به ابعاد مختلف کتاب «جنون مجنون» گفت: این کتاب شاید به لحاظ ویرایشی نکاتی داشته باشد اما باید توجه داشت نویسنده اثر، کهنه سربازی است که خاطرات خود را به رشته تحریر در آورده است.
وی این کتاب را دایره‌المعارفی از عاشقان شهادت عنوان کرد و به اسامی آزادگان، رزمندگان، جانبازان و مرحومین از پرسنل تخریب لشگر ۲۱ که در آن آمده است، اشاره داشت.
مهرداد این اثر را شگردی از خلاقیت و زیبایی عنوان کرد و گفت: این اثر لبخند و اشک را توامان کرده و خواننده در آن رشادت‌هایی را درک می‌کند که برای او قابل تصور نیست.
سید جواد کافی دیگر شخصیت کتاب که در این نشست حضور داشت با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: آنچه داغ سلیمانی را بر ما سخت می‌کند این است که فرصت شهادت از دست ما خارج شده است.
حمید جهانگیر فیض‌آبادی نویسنده کتاب «جنون مجنون» نیز در این جلسه ضمن قدردانی از کتابخانه آستان قدس رضوی برای برگزاری این نشست گفت: وقتی با برگزاری چنین جلساتی چنین استقبال خوبی از کتاب صورت می‌گیرد، از دست‌اندرکاران انتظار می‌رود در راستای ترویج ادبیات دفاع مقدس و زنده‌ نگه ‌داشتن خط شهدا پیوسته برای کتب دفاع مقدس چنین جلساتی را برگزار کنند.
گفتنی است در این نشست که به همت واحد مطالعات دفاع مقدس و اندیشگاه رضوی با حضور جمعی از رزمندگان قهرمانان و شخصیت‌های کتاب «جنون مجنون» اثر برگزیده کتاب سال استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۶، تشکیل شد، این کتاب توسط قهرمانانش مورد خوانش شفاهی قرار گرفت و یاد و خاطره سردار سلیمانی به عنوان یکی از شخصیت های این اثر گرامی داشته شد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.