گیلان - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم نگران وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای تولیدی نباشند، گفت: مردم شیر را از سبد غذایی خانوار حذف نکنند.

مردم شیر را از سبد غذایی حذف نکنند

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، فیروز سرودی ، با تکذیب آلوده بودن شیرهای تولیدی در گیلان گفت: شیرهای تولیدی در گیلان به سم آفلاتوکسین آلوده نیستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: استاندارد سم آفلاتوکسین در ایران چند برابر سخت‌گیرانه‌تر از استاندارد جهانی است.

وی با اشاره به پایین بون مصرف سرانه شیر و فرآورده های لبنی در ایران نسبت به حد نرمال استانداردهای جهانی افزود: مصرف کم شیر و لبنیات عوارض متعددی نظیر افزایش احتمال ابتلا به بیماری پوکی استخوان و سایر عوارض در جامعه دارد.

سرودی گفت: کارخانجات لبنی با وجود مسئولان فنی، آزمایشگاه مجهز و نظارت های مستمر معاونت های غذا و دارو و سایر سازمان های نظارتی در سراسر کشور به مراتب محصولات سالم تر و ایمن تری را نسبت به مراکز سنتی توزیع فرآورده های لبنی عرضه می کنند.

وی از تشدید نظارت ها در مراکز تولیدی خبر داد و افزود: با توجه به طرح کنترل PMS از شیرهای موجود در بازار، نمونه برداری و پس از انجام آزمایشات، موردی از آفلاتوکسین در گیلان مشاهده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.