مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان با اشاره به اینکه به دلیل اعتبارات محدود برنامه‌ای برای مرمت حمام «سرکاری» قوچان وجود ندارد، گفت: لازم است بخش خصوصی به مرمت این آثار ورود پیدا کند.

به دلیل اعتبارات محدود برنامه‌ای برای مرمت حمام «سرکاری» قوچان وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان با اشاره به تعدد بناهای ثبتی و قدیمی در این شهرستان، گفت: با توجه به اعتبار کمی که برای مرمت و بازسازی اختصاص پیدا می‌کند نمی‌توان تمام این بناها را در اولویت قرار داد و باید بخش خصوصی نیز در این زمینه ورود پیدا کند.

جواد رجبی با یادآوری این مطلب که میراث فرهنگی می‌تواند درزمینه مجوز، تسهیلات، مشاوره و برنامه‌ریزی به سرمایه‌گذاران کمک کند، بیان کرد: مرمت و بازسازی حمام «سرکاری» یکی از پیشنهادهایی بود که شهرداری آن را برای ایجاد یک مجموعه گردشگری مطرح کرده بود، اما از دستور کار خارج و حمام «صفا» در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این موضوع که حمام «صفا» یک بنای ثبتی بوده و در فهرست آثار ملی ثبت‌ شده است، افزود: این بنا با توجه به ساختار بنا، قابلیت مرمت و احیا در قالب سفره‌خانه، مرکز فرهنگی و هنری یا موزه‌های باستان‌شناسی، شهر، آب و مردم‌شناسی را دارد.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان با تأکید بر اینکه این حمام براساس ضوابط قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد و تاکنون نیز کارهایی در این زمینه انجام‌ شده است، تصریح کرد: جلساتی در سطح شهرستان با حضور مدیران و مسؤولان برگزار شده و بنا بر تملک این حمام توسط شهرداری شده است.

وی ادامه داد: برآورد هزینه انجام‌ شده توسط کارشناسان مورد موافقت مالکان این بنا قرار نگرفته و قیمت بیشتری توسط متصدیان این حمام پیشنهاد شده که باید این مشکل پیش‌آمده رفع شود، اما تاکنون اقداماتی برای مرمت این بنا توسط میراث فرهنگی صورت گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.