معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: استانداری خراسان رضوی از سال ۹۶ در تمامی امور در بحث دولت الکترونیک و شبکه بزرگ دولت در کشور رتبه اول را داراست و به صورت دقیق ۹۹.۸ دهم درصد دستگاه‌ها به شبکه دولت متصل هستند.

۹۹ درصد دستگاه‌های استان به شبکه دولت متصل هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی در حاشیه افتتاحیه نهمین دوره نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص ارزیابی خود از این نمایشگاه اظهار کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در بحث دولت الکترونیک و شبکه دولت حرف اول در کشور را می‌زند و در زمینه شهر هوشمند نیز یکی از مصوبات اصلی کارگروه ملی زیارت این است که سه شهر مذهبی کشور یعنی شیراز، مشهد و قم جزو شهرهای الکترونیک باشد که در این زمینه مشهد مقدس از همه شهرها جلوتر است.

وی افزود: طبیعتا بحث شهر هوشمند دارای چند آیتم است که باید همگانی شود اولا اپراتورهای ارتباطی در ایجاد و تولید نرم‌افزار و ابزارهای الکترونیکی باید پیش قدم شوند، دوم اینکه رسانه‌ها باید در فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد میان مردم برای استفاده از این نرم‌افزارها پیشرو باشند که خوشبختانه این اقدامات انجام شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: استانداری خراسان رضوی از سال ۹۶ در تمامی امور در بحث دولت الکترونیک و شبکه بزرگ دولت در کشور رتبه اول را داراست و به صورت دقیق ۹۹.۸ دهم درصد دستگاه‌ها به شبکه دولت متصل هستند و تنها دو دهم دستگاه‌ها فاقد ارتباط هستند در صورتی که هیچ یک از استان‌های دیگر از چنین شرایطی برخوردار نیستند.

براتی خاطرنشان کرد: در بحث زائرین نیز نرم‌افزارهای زیادی از جمله «مشهد من» برای سهولت دسترسی زائران تهیه شده که باید برای استفاده از آن فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و در صورت استفاده زائران، در بحث حمل‌ونقل، ترافیک، پرداخت‌ها و استفاده از کارت‌های الکترونیک کارهای آنان آسان‌تر انجام می‌شود.

وی در خصوص وضعیت اعتبارات بودجه کارگروه ملی زیارت در ردیف بودجه سال ۹۹  گفت: قرار نیست اعتباری جایگزین این بودجه شود و به احتمال قوی در حال پیگیری هستیم تا بودجه کارگروه ملی زیارت مانند سنوات گذشته ردیف آن در بودجه ۹۹ احیا شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.