وزیر امور خارجه سابق آمریکا پس از یک انتقاد تند از برنی سندرز، تاکید کرد، از هر فردی که به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انتخاب شود، حمایت می‌کند.

هیلاری کلینتون همزمان به ترامپ و سندرز تاخت

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا سه‌شنبه شب در توییتی نوشت: فکر می‌کنم که همگان می‌خواهند نظر صریح و قاطع مرا بدانند. به طور جدی اولویت اول کشور ما و جهان بازنشستگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است و من مثل همیشه هر کار بتوانم برای حمایت از نامزد حزب دموکرات انجام خواهم داد.

این توییت کلینتون پس از آن منتشر شد که وی اوایل روز سه‌شنبه به شدت از برنی سندرز، سناتور مستقل از ایالت ورمونت که در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی رقیب وی بود، انتقاد کرد.

کلینتون گفت: سندرز سال‌ها در کنگره بود. تنها یک سناتور بود که از او حمایت می‌کرد. هیچ‌کس سندرز را دوست ندارد. هیچ‌کس نمی خواهد با او کار کند. او هیچ‌کاری انجام نداده است. این مساله که سندرز یک سیاستمدار حرفه‌ای بوده کاملا "چرند و مزخرف" است و من احساس خیلی بدی دارم که مردم درگیر این موضوع شده‌اند.

کلینتون کمپین سندرز را به حملات "بی‌رحمانه" علیه رقبایش به ویژه زنان متهم کرد.

وی گفت: من می‌گویم تنها سندرز این طور نیست. این فرهنگی است که پیرامون او وجود دارد. این مساله در تیم رهبری‌اش است. این مساله در بین حامیان برجسته‌اش وجود دارد. این مساله در تبلیغات آنلاین او و حملات بی‌رحمشان به رقبای سندرز به ویژه زنان موج می‌زند.

کلینتون افزود: من امیدوارم مردم به این مساله توجه کنند؛ چرا که بسیار "نگران‌کننده" است که سندرز اجازه وجود چنین فرهنگی را می‌دهد. او نه تنها اجازه وجود این فرهنگ را می‌دهد بلکه به شدت از آن حمایت می‌کند.  

این اظهارات کلینتون پس از آن مطرح شد که در گزارش شده سندرز به الیزابت وارن، سناتور دموکرات گفته که یک زن نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در مقابل دونالد ترامپ پیروز شود. وارن تاکید دارد که سندرز این اظهارات را مطرح کرده در حالی که سندرز این اظهارات را انکار می کند.    

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.