خراسان شمالی- مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تشکیل ۸ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در این استان در سال جاری خبر داد.

تشکیل ۸ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان شمالی، مهندس حسین احمدآبادی، هدف از تاسیس این صندوق‌ها را تقویت و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه های مختلف کشاورزی و افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد از طریق پرداخت وام های کوچک برای انجام فعالیت‌های درآمدزا عنوان کرد.

وی بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی، کاهش مهاجرت از روستا، کاهش فقر و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان در روستا را از دیگر اهداف راه اندازی این صندوقها برشمرد.

وی افزود: بدین منظور تاکنون تعداد ۴۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستاهای شهرستان های استان تشکیل و در حال فعالیت هستند.

مهندس احمدآبادی در ادامه سخنان خود بیان کرد: به منظور ارتقای مهارت های زنان روستایی عضو این صندوق ها و آموزش اصولی کارآفرینی، کارگاه های آموزشی متعدد با عنوان مهارت های زندگی شغلی و مهارت های کسب و کار ویژه اعضای صندوق های اعتبارات خرد و تسهیل گران زنان روستایی توسط کارشناسان این سازمان در روستاهای حوزه عمل اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.