معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:طی ۱۰ سال اخیر رتبه کنکور استان با یک فراز و فرودی، سیر نزولی داشته است.

جهش ۸ پله ای زنجان در کنکور سراسری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان:معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش استان رنجان توانست با برنامه ریزی مناسبت در کنکور سراسری سال ۹۸ جهش هشت رتبه ای نسبت به سال گذشته داشته باشد.
داود بهرامی افزود: استان زنجان در سال جاری به جهت میزان رشد و جهش رتبه، با هشت پله صعود در مقام نخست کشور قرار گرفته است و همچنین در جدول رتبه دهی رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است. 
به گفته وی هر چند که موضوع کنکور مسئله اصلی آموزش و پرورش در سطح مدارس قلمداد نمی شود ولی با توجه به دغدغه اولیا و دانش آموزان جزو برنامه های مد نظر استان زنجان قرار گرفته است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: باتوجه به این که طی ۱۰ سال اخیر رتبه کنکور استان با یک فراز و فرودی، سیر نزولی داشته است افزود: لذا این نگاه و نگرش منفی در بین اصحاب تعلیم و تربیت به دغذغه تبدیل شده بود که در این راستا لازم بود حساسیت زایی خاصی در سطح استان ایجاد شود.
بهرامی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای دانش افزایی و توانمند سازی دبیران و مدیران مدارس با همت سرگروه های آموزشی استان برای دوره متوسطه نظری از  اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان است.
به گفته این مسوول آموزش و پرورش در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان مناطق محروم توزیع بسته های آموزشی و منابع کمک درسی از دیگر اقدامات استان است.
وی  تاکید کرد:  در سال جاری   استان  زنجان در کنکور سراسری رتبه ۱۶ را در بین استانها به خود اختصاص داد و این در حالی است که از سال ۹۲کمترین فاصله را نسبت به میانگین کشوری با ۲ رتبه ایجاد کرده بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.