تردد کامیون ها در مرز دوغارون ایران با افزایش ساعت کاری دو گمرک مرزی دوغارون ایران و اسلام قلعه افغانستان روان شد و به حالت عادی خود بازگشت.

تردد کامیونها در مرز دوغارون به حالت عادی بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: طی چند روز گذشته بارش برف در تایباد و پایین بودن ظرفیت پذیرش گمرک افغانستان و ناهمخوانی آن با میزان خروجی کامیون از مرز دوغارون، موجب کندی تردد شده و صف های انبوهی از کامیون در معبر رسمی دوغارون ایجاد شده بود.

سید حسین آقایی افزود: در حال حاضر ساعت کاری این دو گمرک از ساعت هفت صبح تا ۲۰ شب ادامه دارد و تا مدت زمانی که نیاز باشد این روال ادامه دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش صادرات و ترانزیت در مرز دوغارون هم اکنون ورود کامیون های ترانزیتی به سمت این معبر رسمی افزایش یافته که باید گمرک افغانستان به صورت اساسی پیگیر فراهم کردن زیرساخت های لازم در این بخش باشد.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت از سمت پایانه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و بازارچه مرزی به سمت کشور افغانستان تردد می کنند که نبود زیرساخت لازم در گمرک افغانستان، ظرفیت پذیرش کشور همسایه را به حداقل رسانده است اما طی چند روز گذشته ملاقات های مرزی با مسوولان گمرک افغانستان برای برطرف کردن مشکلات موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان گرفته است.

آقایی افزود: با روان شدن تردد کامیون های حامل بار در مرز دوغارون روز گذشته افزون بر ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت از این گذرگاه رسمی به سمت افغانستان خارج و ۲۵۰ دستگاه کامیون نیز از سمت افغانستان وارد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شد.

گمرک دوغارون با قدمتی ۱۰۰ ساله یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می شود و سالانه بیش از یک میلیون تن انواع کالا از سمت ایران به سمت کشور افغانستان صادر می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.