تفاهم‌نامه همکاری‌ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بین آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد به امضا رسید.

فناوری اطلاعات؛ بستر جدید همکاری‌های آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم که در نهمین نمایشگاه تخصصی و همایش ملی شهر هوشمند در نمایشگاه بین‌المللی شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف به اشتراک‌گذاری و تبادل اطلاعات و خدمات الکترونیکی، انتقال تجارب و استفاده از ظرفیت‌های مشترک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای تسهیل امور زائرین و مجاورین، بین آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد منعقد شد.

محسن غلامی ابراز کرد: باتوجه به اشتراک مخاطبان آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد در حوزه‌هایی نظیر خدمات املاک و اراضی، خدمات به زائرین و مجاورین، خدمات فرهنگی و اجتماعی و ارتباط وسیع این دو کلان حوزه در فرآیندهای کاری در شهر مقدس مشهد پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی تدوین این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار گرفت.
غلامی بیان کرد: مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد به عنوان پیشران‌های توسعه خدمات الکترونیکی بین این دو مجموعه، مأموریت جدی در ایجاد تحول دیجیتال در فضای ارتباطی فعلی دارند.
ارائه خدمات الکترونیکی از محورهای اصلی تفاهم نامه
وی از اشتراک‌گذاری داده‌ها و خدمات الکترونیکی به عنوان یکی از محورهای اصلی این تفاهم‌نامه نام برد و افزود: در این مبحث بر روی یکپارچه‌سازی سرویس‌ها در سامانه‌های نرم‌افزاری، سامانه‌های موبایلی و اطلاعاتی نظیر داده‌های مرتبط با ترافیک شهری و پارکینگ‌ها به ویژه در محدوده حرم مطهر در حوزه اختیارات طرفین، قرار است با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
غلامی ادامه داد: ما می‌توانیم به منظور تکریم زائرین و مجاورین با طراحی و پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی مشترک، زمینه افزایش رضایتمندی و تجربه زیارت بهتر را برای زائرین و مجاورین بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فراهم کنیم.
فرآیندهای املاک و اراضی بین آستان قدس و شهرداری مشهد یکپارچه می‌شود
غلامی همچنین در ادامه توسعه مشترک کاربردهای هوش مصنوعی را به عنوان یکی دیگر از محورهای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: آستان قدس رضوی در تلاش است تا در زمینه‌های توسعه کاربردی هوش مصنوعی فعالیت‌های جدی انجام دهد.
وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های قابل توجه اجرای پروژه هوش مصنوعی موفق، انجام پژوهش و سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه می‌تواند شانس موفقیت دو حوزه در این عرصه را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه در گام نخست و تا قبل از پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از فاز نخست یکپارچه‌سازی فرآیندهای املاک و اراضی آستان قدس رضوی و شهرداری خواهیم بود.
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی با بیان اینکه انتقال تجارب و مستندات در حوزه استقرار نظام مدیریتی فناوری اطلاعات از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است، اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم تا نظام مدیریتی فناوری اطلاعات مبتنی بر استانداردها را در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی اجرایی کنیم.
غلامی گفت: استفاده از تجارب طرفین در زمینه برون‌سپاری خدمات فناوری اطلاعات، مدیریت بحران در حوزه فناوری اطلاعات، استفاده از ظرفیت خادمیاران در جهت ارتقای خدمات الکترونیک شهری به زائرین از دیگر موضوعات مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی تصریح کرد: نیاز به شکل‌گیری چندین کارگروه تخصصی داریم تا هر کارگروه در زمینه تخصصی خود اجرای مفاد پیش‌بینی‌شده در این تفاهم‌نامه را تشریح، برنامه ریزی و پیگیری کند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.