۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 689464

رییس فدراسیون شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاب رییس هیات شمشیربازی خراسان رضوی در مشهد گفت: هم اکنون ۶ هزار شمشیرباز دختر و پسر در ۲۸ هیات ورزشی کشور فعالیت دارند.

  فعالیت ۶ هزار شمشیرباز در ایران

به گزارش قدس آنلاین، فضل الله باقرزاده  در مجمع انتخاب رییس هیات شمشیربازی خراسان رضوی در مشهد افزود: ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها باید با هیات‌های شمشیربازی همکاری کنند چرا که هزینه‌ این رشته ورزشی بسیار سنگین شده و از نظر مکان و سالن ورزشی نیز باید به این رشته یاری شود.

وی ادامه داد: تیم نوجوانان و جوانان را باید برای بازی‌های آسیایی به اندونزی اعزام کنیم که در مجموع هفت میلیارد ریال هزینه دارد و شرایط مالی برای همه فدراسیون‌ها بسیار سخت شده و این مشکل برای شمشیربازی سخت تر است زیرا حامی مالی نداریم.

باقرزاده گفت: قرارداد قهرمان جهان کشور در این رشته با یک باشگاه داخلی مبلغ ناچیز ۱۰۰ میلیون ریال بود و امروزه بیشتر کشورها به رشته‌های تک نفره و تک مدالی توجه خاص دارند و برای برخی رشته‌ها مانند فوتبال میلیاردها خرج نمی‌کنند که بعد به راحتی حذف شوند.

در این انتخابات علی یعقوبیان تنها نامزد موجود از میان ۱۴ رای ماخوذه مجمع انتخاباتی با ۱۴ رای در سمت رییس هیات شمشیربازی خراسان رضوی ابقا شد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.