سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با رد ادعای ردصلاحیت ۹۰ درصدی کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس گفت: در حوزه انتخابیه تهران نزدیک به ۱۳۰ نفر کاندیدا دارند یعنی ۴ برابر کرسی های تهران در مجلس.

اصلاح‌طلبان ۴ برابر کرسی‌های تهران در مجلس کاندیدا دارند

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آقای چمران گفته است لیست اصولگرایان قرار است با ۱۰ چهره سرشناس، چند روحانی و همچنین تعدادی از زنان و جوانان بسته شود به نظر شما آیا این لیست می‌تواند رای آور باشد؟ و حتی آرای خاکستری را جذب کند؟ گفت: آن چیزی که من اطلاع دارم (که البته خیلی هم خبر ندارم) این است که قرار است لیست ۳۰ نفره تهران را به گونه‌ای بچند که هم برای زنان، هم روحانیون و هم اقتصاددانان و هم جوانان نسبت به میان‌سال‌ها سهم بیشتری داشته باشند.

هرچند تعداد دقیق سهم‌ها را نمی‌دانم اما اصل اینکه چنین ترکیبی باشد به نظرم ترکیب نسبتا دارای جاذبه‌ای است چراکه انتظارات طیف‌های مختلف از زنان، جوانان و عامه مردم از جهت آنکه مشکلات زندگی را لمس می‌کنند برای رفع این مشکلات را تامین می‌کند.

تصورم این است که اگر ترکیب لیست به این صورتی که آن را پیگیری می‌کنند پیش برود  لیست خوبی خواهد بود.  البته  این بستگی دارد به اینکه بخش قابل توجهی از این چهره‌ها چهره‌های جدیدی باشند و همینطور تخصص‌هایی که مورد نیاز کمیسیون‌های مجلس است در آن دیده  شود؛ در این صورت حتما بهتر و باجاذبه‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که نگاهی به اسامی کاندیداهایی که تا اینجای کار انتخاب شده اند و قرار است از بین آنها لیست نهایی بیرون بیاید، نشان می دهد که احتمالا طیف نواصولگرایان دست برتر را در لیست نهایی داشته باشند؟ هم اظهار داشت: من چنین تحلیلی را ندارم، البته اطلاعات دقیقی هم  در این زمینه ندارم.

وی درباره اینکه گفته می شود یک میثاق‌نامه‌ای قرار است از سوی کاندیداهای اصولگرا به امضا برسد که بر اساس آن کاندیداهایی که در لیست قرار نمی‌گیرند یا به طور کلی  از کاندیداتوری انصراف دهند و یا در لیست‌هایی قرار بگیرند که با هماهنگی اصولگرایان است؟ گفت:

من چون در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارم نمی‌توانم صحبت کنم.

مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که با توجه به تجربه فعالیت‌های حزبی تان آیا این روال منطقی است و  با توجه به تجربه اصلاح‌طلب‌ها در سال ۹۴ که گفته می‌شد اگر در جریان آن ائتلاف میثاق‌نامه محکمی از طرف‌های حاضر در این ائتلاف گرفته می‌شد بعد از انتخابات مجلس دهم آنها با چنین انشقاقی رو به رو نمی‌شدند؛ اصولگرایان به سمت امضای یک میثاق‌نامه حرکت می‌کنند؟ هم  با بیان اینکه من چون در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارم نمی‌توانم صحبت کنم. خاطرنشان کرد:  به هر صورت در بعضی از ائتلاف‌ها این کار را انجام می‌دهند اما اینکه تا چه حد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی می‌تواند این موضوع را پیگیری کرده باشد نمی‌دانم. طبعا وقتی افراد میثاق‌نامه امضا می‌کنند از آنها این انتظار می‌رود که پایبند به میثاق‌نامه خود و پاسخگو باشند و اگر تخلف کرند مورد نقد و اعتراض بقیه قرار بگیرند و از این طریق ممکن است مورد اعتماد قرار نگیرد.

وی در باره اختلافات بین طیف های اصولگرایی خصوصا با پایداری ها و اینکه در این فضا احتمال روی کار آمدن احمدی نژادی ها در قالب چهره هایی ناشناخته وجود دارد؟ گفت: رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب رد صلاحیت ۹۰ درصدی نبود و چنین عدد و رقمی که ارائه شده است درست نیست. خصوصا در حال حاضر که هنوز بررسی نهایی صلاحیت‌ها اعلام نشده است این آمار صحت ندارد و با واقعیت منطبق نیست.  این طور که من مطلع شدم برای تهران از جریان اصلاحات بیشتر از ۱۳۰ نفر تا به اینجا تائید صلاحیت شده اند یعنی بیش از ۴ برابر ظرفیت تهران تائید صلاحیت شده دارند که ممکن است در نتیجه نهایی تعداد دیگری هم به آن اضافه شود. و در این صورت وضعیت این طیف خیلی خیلی خوب است و نمی‌تواند بگوید ما کاندیدا نداریم. اما درباره اینکه از اصولگرایان دو لیست بیرون بیاید یکی پایداری و یکی دیگر اصولگرایان من چنین اطلاعی ندارم.  

انتهای پیام/

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.