در حالی که مجلس سنای آمریکا دومین روز بحث و مذاکره درباره محاکمه ترامپ را برگزار کرده است، چالش‌های دموکراتها برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا برجسته‌تر و نمایان‌تر شده است.

 دومین روز از استیضاح ترامپ و اعمال محدودیت‌ برای دسترسی به شاهدان پرونده

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از آسوشیتدپرس، مجلس سنای آمریکا دومین روز بحث و مذاکره درباره محاکمه و استیضاح دونالد ترامپ را برگزار کرده و این مساله بیشتر از قبل مشخص شده است که دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا برای دنبال کردن تعقیب قانونی دونالد ترامپ و محاکمه وی با خطرات و محدودیت‌های زیادی روبرو هستند.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد این مساله چندان مهم نیست که شواهد برای مقابله با ترامپ تا چه حد مورد اجماع و موافقت باشد، چرا که روز به روز و لحظه به لحظه متقاعد کردن سناتورهای موافق با استیضاح و همین طور افکار عمومی آمریکا که به شدت درباره رئیس جمهور فعلی در سال انتخابات دچار تفرقه و دودستگی شده‌اند، از سوی دموکرات‌ها سخت و سخت‌تر می‌شود.

تیم نمایندگان دموکرات به ریاست آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا فشار سیاسی زیادی را بر ترامپ به خاطر پرونده جنجالی اوکراین وارد کرده است ولی محدودیت‌های آنها کاملا آشکار و روشن شده است.

بازپرسان پرونده تنها می‌توانند به شهادت سفرای آمریکا، مقام‌های امنیت ملی و حتی خود رئیس جمهور بسنده کنند چرا که مجلس سنا که کنترل آن در اختیار جمهوریخواهان است، مانع از حضور شاهدان جدید در جریان رسیدگی به پرونده شده است.

در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری 2020 در پیش است، این یک لحظه خطرناک سیاسی برای دموکرات‌ها به شمار می‌رود، هرگونه تصمیم مجلس سنا می‌تواند از سوی افکار عمومی مردم آمریکا نیز مورد قضاوت واقع شود.

آدام شیف در این باره اذعان کرد: ما در حال بررسی و ارزیابی این پرونده در 2 هیئت منصفه هستیم، مجلس سنا و مردم آمریکا. مردم آمریکا در حال نظاره هستند. مردم آمریکا می‌شنوند. آنها یک ذهن و فکر باز دارند.

ترامپ پیش از این در خصوص 2 مورد اتهام از سوی مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شد.

نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق کمک 400 میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد مالی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند. دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ، جلوگیری و سنگ اندازی از تحقیقات کنگره درباره پرونده رسوایی اوکراین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.