مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اعتقاد دارد که سرمایه‌های داخلی فوتبال ایران می‌توانند جای مربیان خارجی را که میلیون‌ها دلار از ثروت‌های این کشور را در سال‌های اخیر به جیب زده‌اند پر کنند. افشارزاده در این راستا موضع جالب توجهی دارد. او به مسائل اخیر پیرامون حذف تیم‌های ایرانی نیز می‌پردازد.

 تاج که زبان بلد نبود، چطور از منافع ما دفاع می‌کرد؟

حمیدرضاعرب/

 مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اعتقاد دارد که سرمایه‌های داخلی فوتبال ایران می‌توانند جای مربیان خارجی را که میلیون‌ها دلار از ثروت‌های این کشور را در سال‌های اخیر به جیب زده‌اند پر کنند. افشارزاده در این راستا موضع جالب توجهی دارد. او به مسائل اخیر پیرامون حذف تیم‌های ایرانی نیز می‌پردازد.

* استقلال پس از کش و قوس‌های بسیار سرانجام فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. آیا با این انتخاب موافقید؟

الان که می‌بینید مجیدی به عنوان سرمربی دراستقلال انتخاب شده شاید از سرناچاری باشد چون فرهاد برای مربیگری در استقلال به خوبی آبدیده نشده است. شاید من هم بودم همین تصمیم را می‌گرفتم اما نباید کاری کنیم که سرمایه‌هایمان بسوزد. الان اگر مجیدی در استقلال نتیجه نگیرد دیگر بازگشتش سخت می‌شود. این هم یک دلیل بیشتر ندارد چون ما برای مجیدی‌ها کاری نکردیم. باید روزی که مجیدی‌ها بازنشسته می‌شوند آن‌ها را به کلاس‌های آموزشی متعدد بفرستیم تا در چنین مواقعی که مربیان خارجی برایمان ناز می‌کنند بتوانیم از آن‌ها بهره کافی ببریم.

*شما اگر در استقلال مدیر بودید سراغ مربیان خارجی می‌رفتید؟

من کسی هستم که همیشه گفته‌ام باید به سرمایه‌های داخلی توجه کرد. من سال‌ها در ورزش مدیریت کردم و تجربه‌های زیادی دارم. می‌دانیم که ورزشکاران ما سرشار از انرژی و ظرفیت‌ هستند. می‌دانم که اگر به آن‌ها بها دهیم ضرر نمی‌کنیم. وقتی می‌بینم که پس از رفتن استراماچونی این همه حاشیه ایجاد می‌شود عمیقاً نگران آینده فوتبال ایران می‌شوم. فوتبال ما نیاز دارد به سمتی برود که بیشتر به سرمایه‌های داخلی توجه کند. استراماچونی به اعتقاد من تحولی در استقلال ایجاد نکرد که مربیان ایرانی قادر به انجام آن نباشند. آیا نمی‌شود با مربیان ایرانی قهرمان آسیا شد یا به جام جهانی رفت؟ قبلاً مگر چنین اتفاقاتی رخ نداده است؟ مگر ما قبلاً با همین مربیان ایرانی قهرمان جام باشگاه‌های آسیا نشدیم؟ چرا این همه پول را به پای امثال استراماچونی می‌ریزیم؟

*ماجراهای اخیر در رابطه با محرومیت ایران از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را آیا دنبال می‌کنید؟

بله، درجریان هستم وافسوس می‌خورم چرا افراد با دانش و کاربلدی نداریم که بتوانند در کنفدراسیون فوتبال آسیا از حقوق فوتبال ایران دفاع کنند. ما آدم‌هایی که رایزنی را بلد باشند در فدراسیون فوتبال نداریم. یک نفر(منظورش مهدی تاج است) هم رئیس فدراسیون فوتبال است و هم در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که نه کار اینجا را به درستی انجام می‌دهد و نه کار آنجا را. تاج زبان بلد نیست و درنتیجه نمی‌توانست به خوبی از حقوق فوتبال ایران دفاع کند. باید یک نفر را به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌فرستادیم که هم مسئولیت اجرایی بداند، هم زبان بلد باشد و هم علم مذاکره یا به اصطلاح لابی را خوب بداند. این‌طور نمی‌شود با یک نفر مسئولیت‌هایی به این مهمی را انجام داد و نتیجه‌اش بشود همین بازی‌هایی که برای فوتبال ایران درمی‌آورند. به اعتقاد من باید هرچه زودتر به مراجع بالاتر شکایت کنند و اجازه ندهند حقوق فوتبال ایران پایمال شود.

*واکنش ایران به این مسائل باید چطور باشد؟

باید کوبنده و قاطعانه ظاهر شویم. هیچ‌کس حق محروم کردن فوتبال ایران را ندارد. در این کشور هر روز دارد ده‌ها پرواز خارجی انجام می‌شود آن وقت برخی می‌روند برای فوتبال ایران دسیسه می‌کنند. باور کنید اگر اسدی که پیشتر در فدراسیون فوتبال حضور داشت اکنون بر مسند کار بود هرگز اجازه نمی‌داد چنین جریانی علیه فوتبال ایران به وجود آید. ما باید محکم بایستیم وعقب نرویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.