گیلان- مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ثبت جهانی ماسوله را مطالبه اصلی مردم گیلان دانست و تصریح کرد: ماسوله سال ۵۴ به ثبت ملی رسیده و طی ۴۴ سال گذشته هیچ اقدامی دیگری انجام نگرفته است.

ثبت جهانی ماسوله مطالبه ۴۴ ساله مردم گیلان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان ،شهرود امیرانتخابی در جلسه ستاد خدمات سفر استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه گیلان از استان های گردشگرپذیر کشور محسوب می شود، اظهار کرد: ایجاد آمادگی بیشتر و بهتر جهت پذیرایی از مسافران نوروزی گیلان ضرورت دارد.

وی با اشاره به تفاوت تعطیلات نوروزی ۹۸ با سال های گذشته، افزود: تغییرات آب و هوایی و وقوع سیل ویرانگر در استان های گلستان و فارس و لرستان و خوزستان نوروز را به عزای عمومی تبدیل کرد و استان گیلان نیز در حالت آماده باش جهت مقابله با طغیان احتماعی رودخانه ها بود. همچنین از نظر تاسیسات گردشگری اعم از اقامتگاه و تخت وضعیت مناسبی فراهم نکرده بودیم و بسیاری از هتل ها با کنسلی مواجه شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افت شدید ورود مسافران نوروزی به استان و کاهش نفرشب اقامت در بهار ۹۸ خبر داد و اضافه کرد: نوروز ۹۸ وضعیت گردشگری مناسبی نداشتیم، اما امسال پیش بینی می کنیم شاهد افزایش ورود مسافران به استان باشیم لذا نیازمند برنامه ریزی منسجم هستیم.

امیرانتخابی با اشاره به وجود ۱۷ میلیون تاسیسات اقامت موقت و ثابت طی ۲۰ روز تعطیلات نوروزی در گیلان، تصریح کرد: یکی از اهداف ستاد خدمات سفر استان رونق گردشگری داخلی و ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی رونق صنعت گردشگری گیلان را در گرو جذب گردشگران خارجی دانست و متذکر شد: ثبت جهانی جنگل های هیرکانی و ثبت جهانی روستای قاسم آباد به عنوان اولین روستای ثبت جهانی شده از جمله اقدامات مهم طی یکسال گذشته بوده است. این ثبت ها تاثیر مثبتی بر جذب گردشگران خارجی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، ثبت جهانی ماسوله را مطالبه اصلی مردم گیلان دانست و تصریح کرد: ماسوله سال ۵۴ به ثبت ملی رسیده و طی ۴۴ سال گذشته هیچ اقدامی دیگری انجام نگرفته است لذا اگر بتوانیم پرونده ثبت جهانی ماسوله را ارائه کنیم به نقطه عطفی در جذب گردشگران خارجی تبدیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.