معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در پاییز امسال نرخ بیکاری خراسان رضوی ۶.۳ درصد بود که این میزان چهار درصد از متوسط کشور پایین‌تر است.

نرخ بیکاری در خراسان رضوی ۶.۳ درصد اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان امروز  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: ۳۰۰ هزار شغل در این استان ایجاد شده و خالص اشتغال ۱۱۷ هزار نفر است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۶۳ معین اقتصاد مقاومتی در استان خراسان رضوی بر اساس طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار کار توانمندسازی مردم در روستاها را برعهده گرفته‌اند و در این طرح هزار و ۱۲۵ روستای استان مطالعه شده‌ و سه هزار و ۵۰۰  کسب و کار تعریف و توسط معین‌های اقتصادی در روستاها اجرا شده‌ است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و طبق برآوردهای صورت‌گرفته در استان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری وجود دارد.
رسولیان افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی ۵۲.۵ درصد است که این شاخص هشت درصد بیشتر از میانگین کشور است و در حوزه صادرات نیز تراز بازرگانی استان با یک میلیارد دلار، مثبت است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: اعتبارات تملک سرمایه ای هزینه‌ای خراسان رضوی در سال جاری ۲۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است که در ۱۰ ماه امسال ۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته‌است.
رضا جمشیدی افزود: پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از مبلغ تخصیص یافته به صورت  اسناد خزانه اسلامی و بقیه آن نقدی پرداخت شده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع وسعت معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستاست.

این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.