رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میزان بارش برف و باران در خراسان رضوی از عصر پنجشنبه تا صبح روز جمعه شدت می‌گیرد.

برف و باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قاینی پور اظهار داشت: بر اثر این بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید در برخی نقاط توام با کولاک برف، احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی به ویژه ناحیه بینالود و مناطق کوهستانی جنوب استان، یخبندان و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل وجود دارد.

وی افزود: همچنین بارش‌ها که از نواحی غرب استان آغاز شده، تا روز شنبه ادامه دارد و بیشتر مناطق خراسان رضوی را در بر می‌گیرد اما بیشترین حجم بارش‌ها به صورت برف و باران در نیمه جنوبی خراسان رضوی رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد:‌ این بارش‌ها برای شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان شامل فریمان، تربت‌حیدریه (مناطق کدکن، بایگ، زاوه)، رشتخوار، تربت‌جام، کوهسرخ، کاشمر، خواف، باخرز، تایباد، گناباد، بردسکن، بجستان، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود، جاده بردسکن به کاشمر و سبزوار پیش‌بینی شده است.

قاینی پور با اشاره به افزایش چند درجه‌ای دما در استان خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای دیروز مشهد سه درجه سلسیوس بود که  امروز به هفت درجه می‌رسد و در روز جمعه نیز تغییرات محسوسی ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوا طی این مدت در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی زیر صفر باقی می‌ماند ولی از برودت هوای شبانه قدری کاسته می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای هشت درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی  طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

قاینی پور گفت: بیشترین سرعت وزش باد طی این مدت در شهرستان بجستان با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اطلاعیه‌ای هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیل، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی بر اثر بارش‌های برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق به ویژه در نیمه جنوبی و نواحی گرمسیر خراسان رضوی، بارش برف و باران در نیمه شمالی و جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید در سطح استان به ویژه نوار شرقی با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.