معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی بیشترین مراکز یادگیری محلی را در کشور دارا است.

استان خراسان رضوی بیشترین مراکز یادگیری محلی را در کشور دارا است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مصطفی اسدی گفت:  از مجموع ۳۸۰ مرکز یادگیری محلی در کشور استان خراسان رضوی با ۱۰۰ مرکز رتبه اول را در سطح کشور دارد و برنامه داریم  تا افق ۱۴۰۰ این رقم را به ۱۵۰ مرکز افزایش دهیم.   وی با بیان اینکه دراین مراکز ۴۰  نوع مهارت مورد آموزش قرار می گیرد گفت:  ۸ هزار و ۵۰۰ نفر حرفه آموز دراین مراکز آموزش های لازم را فرا می گیرند و حداقل هر حرفه آموز دراین مراکز یک مهارت را آموزش می بیند.   وی از انعقاد تفاهم نامه با بیش از ۱۵ دستگاه  اجرایی و خدماتی در راستای شناسایی و جذب بی سوادان با این نهاد خبرداد و گفت:  در اجرای طرح نماز کلید بهشت با ستاد اقامه نماز استان  ۴ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که  تاکنون  بیش از ۲ هزار نفر آنها آموزش لازم را فرا گرفته اند.   معاون نهضت سواد آموزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد باسوادی در استان خراسان رضوی ۹۸ درصد است گفت: ۱۴ شهرستان استان درصد سوادی آنها از میانگین کشوری بالاتر و ۱۰ شهرستان نیز در حد میانگین کشوری است.

اسدی با بیان اینکه  سهمیه  ابلاغی استان خراسان رضوی  در دوره های سواد آموزی، تحکیم و انتقال ۳۲ هزار نفر است گفت: تاکنون ۸۰ درصد این سهمیه تحقق پیدا کرده است و استان خراسان رضوی  در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال  درصد سوادی آن  ۹۸ درصد است  که   از این لحاظ جز ۱۰ استان  کشور است که  از میانگین کشوری درصد سوادی آن بالاتر می باشد. معاون نهضت سواد آموزی خراسان رضوی اظهارداشت:  متاسفانه در پایه اول ابتدایی برخی از خانواده ها فرزندان خود را از امر تحصیل باز می دارند و حداقل یک و ۷ دهم درصد آنها  موفق به تحصیل نمی شوند که در سن ۱۰ سالگی  به  چرخه نهضت سواد آموزی وارد می شوند و ما را در انسداد بی سوادی  با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما براین است که   جشن ریشه کنی بی سوادی را  ظرف ۳ سال آینده  در استان  برگزار کنیم.   اسدی عنوان کرد:  امسال ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از  آموزش دهندگان  از نهضت سواد آموزی  خارج و  به عنوان حق التدریس جذب آموزش و پرورش شده اند که  ازاین تعداد هزار و ۲۵۰ نفر مشمول استخدام  هستند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.