- معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال برای نخستین بار همزمان با برپایی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد "جشن دوسالانه سیمرغ سینمای خراسان" نیز در بخش جنبی این رویداد برگزار می‌شود.

جشن سینمای خراسان به جشنواره فجر مشهد اضافه شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی امروز  با انتشار فراخوان جشن دوسالانه سینمای خراسان اشاره و بیان کرد: بر این اساس سینماگران خراسانی می‌توانند آثار تولیدی خود را تا هفتم بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در مشهد ارسال کنند.

وی ادامه داد: جشن دوسالانه سیمرغ سینمای خراسان با هدف "معرفی و قدردانی از آثار برگزیده دو سال تلاش سینماگران خراسانی، اعتلای تولیدات بومی، پیشگیری و مهار آسیبهای اجتماعی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزه‌های دینی و ایرانی، تقویت و حمایت سینمای خلاق" همزمان با هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در بخشهای داستانی، پویانمایی، مستند بلند و نیمه‌بلند برگزار می‌شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر مشهد توسط داوران ارزیابی شده و نام برگزیدگان روز ۲۱ بهمن ماه جاری همزمان با مراسم پایانی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اعلام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه اعلام از تهران، استانها می‌توانند فیلمهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه در قالب جشنواره‌های استانی به نمایش گذارند.  هنوز تعداد فیلمهایی که قرار است در هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش درآید قطعی نشده اما امروز یا شنبه هفته آینده جدول فیلمها از سوی سازمان سینمایی کشور در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار خواهد گرفت.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ادامه داد: هر زمان که جدول فیلمهای جشنواره فجر به دستمان رسید و فیلمهای مورد نظر خریداری شد، نام و زمان اکران آنها از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود. شورای سیاستگذاری هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد نیز روز شنبه هفته آینده برگزار و طی آن درباره زمان فروش بلیت و قیمت آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود. در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.

این جشنواره شامل بخش‌های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم‌های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)، مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.

محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره اعضای هیات انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.