مدیر عامل موسسه کیفیت رضوی گفت: الگوی ارزیابی کیفیت و رتبه بندی طیب توسط همکاران این موسسه روی ۶۰ پویانمایی داخلی و خارجی به صورت آزمایشی اجرا شد.

اجرای آزمایشی الگوی ارزیابی طیب روی ۶۰ پویانمایی داخلی و خارجی

به گزارش قدس آنلاین، حسین زمانی بیان کرد: طراحی مدل پویانمایی طیب؛ پروژهای است که در چارچوب آن مدل ارزیابی و رتبه بندی پویانمایی طیب استخراج شده است.
وی ادامه داد: پویانمایی طیب علاوه بر هماهنگی کامل با چارچوب ها، دستورالعمل های شرع مقدس اسلام و فرهنگ بومی ایران، می بایست جذاب ترین و سالم ترین پویانمایی به لحاظ فنی، محتوایی و بصری برای مخاطبان خود باشد و بیشترین اثر گذاری را برای رشد و پرورش کودکان در ابعاد فکری، اخلاقی و تعلیم مهارت ها و آداب زندگی) ایجاد کند.
مدیر عامل موسسه کیفیت رضوی، هدف از طراحی این پروژه را استخراج مدل ارزیابی و رتبه بندی پویانمایی طیب عنوان کرد و افزود: هم اکنون مدل ارزیابی و رتبه بندی، چک لیست ارزیابی و رتبه بندی استخراج و بر روی پویانمایی های داخلی و خارجی به صورت آزمایشی اجرا شده است.
وی ادامه داد: پروژه طراحی مدل پویانمایی طیب، تحت نظارت مراکز دانشگاهی و پژوهشی این حوزه نظیر دانشگاه بوعلی همدان در حال اجرا است.
زمانی تاکید کرد: در روند اجرای این پروژه مهم با موسسه مکتب نگارگری کمال الدین بهزاد، دانشگاه امام رضا(ع)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شرکت صنایع خلاق رضوی و چندین مجموعه دیگر تعاملاتی صورت گرفته است.
وی درباره اقدامات در دستور کار در روند اجرای پروژه طراحی و پیاده سازی مدل پویانمایی طیب تصریح کرد: در این راستا فعالیت هایی همچون شناسایی فعالان حوزه پویانمایی، شناسایی و معرفی کلیات این بخش، تعیین بازارهای هدف اولیه، دسته‌بندی‌ مدل‌های مختلف پویانمایی، تبیین مفهوم پویانمایی طیب و نیز بررسی قوانین، استانداردها و نظام‌های کنترل کیفیت، رتبه‌ بندی مرتبط با مراحل تولید تا عرضه پویانمایی و استخراج شاخص‌های تلفیقی انجام شده است.
زمانی ادامه داد: همچنین می توان به اقداماتی نظیر شناسایی چالش های پویانمایی در ایران، تدوین استاندارد ارزیابی کیفیت و رتبه‌بندی پویانمایی، اجرای آزمایشی ارزیابی کیفیت و تولید محتوای آموزشی مورد نیاز برای فعال سازی شبکه همکاران حوزه پویانمایی اشاره کرد.
مدیر عامل موسسه کیفیت رضوی در پاسخ به این سوال که نتایج این پروژه قرار است در کجا و چگونه اجرا شود؟ این مهم از طریق برگزاری نشستهای تخصصی در دانشگاه ها، مراکز پژوهشی تبلیغاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین ارزیابی پویانمایی های معروف دنیا که در کشور پخش می شود و رتبه بندی آن ها برای معرفی به خانواده ها محقق خواهد شد.

منبع: استان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.